۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰
تشریح خدمات کشتیرانی رو-رو در بنادر شمالی ایران برای صاحبان کالا
مدیرکل ترانزیت، لجستیک سازمان بنادر اعلام کرد

تشریح خدمات کشتیرانی رو-رو در بنادر شمالی ایران برای صاحبان کالا

سرایی، مدیرکل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه های سازمان بنادر گفت: در اولین اقدام و برای کاهش هزینه‌های بندری، کشتی‌های رو -رو از تخفیف ۸۰ درصدی برخوردار شدند.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، خسرو سرایی در مورد راه‌اندازی خط کشتیرانی رو-رو در بنادر شمالی کشور، اظهار داشت: تجار کشور ما برای تجارت با کشورهای ساحلی خزر و دیگر کشورهای هدف در این مسیر، باید بتوانند از شیوه‌های مختلف حمل با هزینه‌های رقابتی بهره‌مند شوند و اتکا به یک شیوه حمل ممکن است تجارت را ناپایدار سازد.

وی افزود: سازمان بنادر و دریانوردی برای کاهش مشکلات تجار با رایزنی و پیگیری‌های مستمر موفق شد، خدمات کشتیرانی رو-رو کامیونی را بین بنادر شمال و کشورهای حاشیه خزر به ویژه روسیه و قزاقستان برقرار کند و در همین راستا، در اولین اقدام و برای کاهش هزینه‌های بندری، این نوع کشتی‌ها از تخفیف ۸۰ درصدی برخوردار شدند.

بهره‌برداری از یک فروند کشتی رو-رو توسط سرمایه گذاران
سرایی با اشاره به اینکه پیگیری‌هایی نیز از سوی مراجع ذی‌ربط برای ارائه مجوز خرید و ساخت کشتی‌های رو-رو به سرمایه گذاران به عمل آمده است، خاطر نشان کرد: انتظار می‌رود این پیگیری‌ها به زودی نتیجه بخش باشد و در عین حال، امیدوار هستیم شرکت‌های کشتیرانی ایرانی فعال در خزر و دیگر شرکت‌های علاقه‌مند نیز بهره‌برداری از حداقل یک فروند کشتی رو-رو را در دستور کار خود قرار دهند.   

تقاضای بار برای کشتی های رو-رو زیاد است
وی با بیان اینکه تقاضای بار برای این نوع کشتی‌ها بسیار بالا است، گفت: از طرف دیگر برای صاحب کالا نیز حمل کالا با استفاده از حمل ترکیبی کامیون-کشتی بسیار کم هزینه خواهد بود، چرا که در رابطه با بسیاری از هزینه‌های بندری بر کالا نظیر انبارداری، باربری و بخشی از خن کاری معاف خواهند بود.  

مدیرکل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه‌های سازمان بنادر و دریانوردی افزود: اعداد و ارقام نشان می‌دهد راه‌اندازی خط رو-رو موجب کاهش هزینه‌های حمل، افزایش ایمنی حمل کالا و کامیون و افزایش بهره‌وری برای تجار کشور شده است.

صرفه جویی در هزینه سوخت
سرایی بیان کرد: با استفاده از خدمات رو-رو، مدت زمان سفر برای رانندگان کامیون بسیار کاهش یافته و صرفه‌جویی چشمگیری در هزینه سوخت، هزینه‌های جانبی به هنگام عبور از قلمروی کشورها و... می‌شود و شرط اصلی پایداری این خدمت آن است که از سمت خشکی برنامه‌ریزی دقیقی برای تامین کامیون در هر سفر صورت گیرد.

به گفته مدیرکل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه‌های سازمان بنادر و دریانوردی، نقش شرکت‌های فورواردر به عنوان نماینده صاحب کالا برای انتخاب مسیر بهینه حمل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و شرکت‌های مربوطه می‌توانند کمک شایانی به رونق این مسیر جدید کنند.

کد خبر: ۸۹٬۷۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha