۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹
ارسال تجهیزات حفاظتی و مبارزه با حریق به ۲۴ استان کشور
رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور اعلام کرد

ارسال تجهیزات حفاظتی و مبارزه با حریق به ۲۴ استان کشور

منصور، رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: امروز تجهیزات اطفاء حریق و حفاظتی برای مبارزه با قاچاق چوب به ۲۴ استان کشور ارسال خواهد شد.

به گزارش بازار، مسعود منصور در حاشیه مراسم ارسال تجهیزات حفاظتی به ۲۴ استان افزود: ۱۶ هزار قلم تجهیزات از امروز با اولویت‌های استان‌های پرحریق کشور بین ۲۴ استان ارسال خواهد شد.

منصور گفت: ۷ هزار قلم از این تجهیزات برای مسائل حفاظتی و دفاع شخصی است که بیشتر برای مبارزه با قاچاق چوب در عرصه‌های جنگلی استفاده خواهد شد.

منصور ادامه داد: از مهمترین تجهیزاتی که امروز ارسال خواهد شد، چهار هزار قلم از انواع بیسیم و شبکه‌های رادیویی است که تمام این شبکه و دستگاه‌ها به صورت دیجیتال است، علاوه بر اینکه به مامور یگان حفاظت در عرصه کمک خواهد کرد تا موقعیت خود را به خوبی پیدا کند و این امکان را به مرکز فرماندهی تهران هم می‌دهد تا تمام نیروها را در کشور رصد و پایش کند.

وی در خصوص تجهیزات اطفاء حریق هم گفت: این تجهیزات ۵ هزار قلم کالا است که شامل انواع دمنده، لباس مخصوص مبارزه با آتش، کفش، مخازن آب و وسایل کمک‌های اولیه می‌شود که امروز ۵۰ درصد از این تجهیزات برای ۱۱ استان ارسال خواهد شد و از فردا به ۱۲ استان دیگر ارسال می‌شود و در نهایت تمامی استان‌ها از این تجهیزات به ترتیب اولویت برخوردار خواهند شد.

رئیس سازمان جنگل‌ها مراتع کشورها گفت: استان‌های کهگیویه و بویراحمد، فارس، خوزستان، آذربایجان‌های غربی و شرقی، خراسان شمالی و تهران به‌ترتیب دارای بیشترین اولویت هستند.

وی در خصوص آخرین وضعیت پرونده جنگل‌های آغ مشهد هم گفت: سراسر این جنگل‌ها همچنان در مدیریت سازمان جنگل‌ها و مراتع است و در حال حاضر منتظر دستور ریاست محترم قوه قضائیه و دیوان عالی کشور هستیم.

منصور در پایان خطاب به مسئولین اوقاف گفت: اگر دوستان در سازمان اوقاف، تبصره شش قانون دولتی را قبول داشته باشند بنابر آن، مالکیت و مدیریت تمام عرصه جنگلی و منابع طبیعی برای سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور است.

کد خبر: ۸۹٬۷۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha