۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶
صدور ۸ میلیون قبض رایگان برای مشترکان کم مصرف گاز
مدیرعامل شرکت ملی گاز خبر داد

صدور ۸ میلیون قبض رایگان برای مشترکان کم مصرف گاز

منتظرتربتی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از صدور ۸ میلیون قبض رایگان برای مشترکان خوش مصرف گاز خبر داد.

به گزارش بازار، حسن منتظرتربتی با اعلام این خبر افزود: از زمان اجرای طرح رایگان شدن قبوض گاز برای مشترکان خوش‌مصرف بیش از ۸ میلیون قبض رایگان صادر شده است که در ماه‌های آینده افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه این ۸ میلیون قبض به معنای رایگان شدن گاز بهای ۸ میلیون مشترک نیست گفت: این تعداد مجموع قبوض رایگانی است که از زمان اجرای طرح تاکنون صادر شده و ممکن است برای یک مشترک چند قبض صادر شده باشد.

معاون وزیر نفت در امور گاز افزود: اگر بخواهیم درصدی محاسبه کنیم، حدود ۱۷ درصد از مشترکان تاکنون از گاز رایگان استفاده کرده‌اند و پیش بینی می‌کنیم این رقم به ۳۰ درصد مشترکان برسد.

۱۴۰۰ میلیارد تومان قرارداد با شرکت‌های دانش‌بنیان در صنعت گاز
معاون وزیر نفت در امور گاز گفت: قراردادهایی به ارزش هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان با شرکت‌های دانش‌بنیان برای تامین اقلام مکانیکی و ابزار دقیق در صنعت گاز امضا شده است.
 
حسن متظرتربتی، در رویداد به‌هم‌رسانی عرصه و تقاضای فناوری در صنعت گاز با بیان این مطلب افزود: اکنون ۹۸ درصد اقلام و تجهیزات صنعت گاز، تولید داخل است.
 
مدیرعامل شرکت ملی گاز گفت: در بخش اقلام شیمیایی ظرفیت حدود ۳۰۰ میلیارد تومان قرارداد در شرکت ملی گاز ایران وجود دارد که باید هم‌رسانی خوبی میان عرضه و تقاضا ایجاد شود.
 
وی با بیان اینکه صنعت گاز خودکفاترین و خوداتکاترین صنعت به تولید داخل است به موضوع صادرات گاز نیز اشاره کرد و افزود:
موضوع تقاضای کشور عمان برای صادرات گاز ایران به این کشور اکنون در سطح وزارت نفت پیگیری می‌شود، اما اینکه چه زمان به قرارداد برسد، پس از مذاکرات مشخص می‌شود.

کد خبر: ۸۹٬۷۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha