۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰
۹۷ درصد روستاهای شهرستان ملایر به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند
استاندار همدان:

۹۷ درصد روستاهای شهرستان ملایر به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند

همدان - استاندار همدان گفت: ۹۷ درصد روستاهای شهرستان ملایر به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند که این میزان از نظر جمعیتی پوشش دهی ۹۹ درصدی را شامل می شود.

به گزارش خبرنگار بازار؛ محمد جواد آذری جهرمی در راستای بررسی تحقق مصوبات سفر دو ماه پیش خود به همدان پیش از ظهر شنبه با استقبال استاندار همدان، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی؛ فرماندار ویژه شهرستان ملایر  و جمعی از مدیران استان وارد ملایر شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ابتدا وارد روستای «ده‌چانه» بخش زند از توابع شهرستان ملایر شد و پروژه اتصال روستاهای بخش زند شهرستان ملایر به شبکه ملی اطلاعات را در این روستا افتتاح کرد.

استاندار همدان در آیین افتتاح پروژه اتصال روستاهای بخش زند شهرستان ملایر به شبکه ملی اطلاعات در روستای «ده‌چانه» گفت: داشتن فرهنگ والا و روحیه میهمان‌نوازی از ویژگی‌ها مهم و برجسته مردم استان همدان، شهرستان ملایر به‌ویژه مردم بخش زند و روستای «ده‌چانه» است

سیدسعید شاهرخی با بیان اینکه مردم روستای «ده‌چانه» بسیار سختکوش، متدین، انقلابی و زحمت‌کش هستند، عنوان کرد: این دومین سفری است که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای پیگیری و تحقق پروژه‌ها و برنامه‌های خود به استان همدان داشته‌است.

۹۷ درصد از روستاهای شهرستان ملایر به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند که از نظر جمعیتی این میزان پوشش دهی ۹۹ درصد است

وی با تاکید بر اینکه تلاش و پیگیری مدیران بخش زند، به‌ویژه مسئولان روستای «ده‌چانه» در راستای مرتفع کردن مسائل و مشکلات مردم قابل تشکر و تقدیر است، افزود: در حال حاضر ۹۷ درصد از روستاهای شهرستان ملایر به شبکه ملی متصل شدند و از نظر جمعیتی این میزان پوشش دهی ۹۹ درصد است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز در مراسم آیین افتتاح پروژه اتصال روستاهای بخش زند شهرستان ملایر به شبکه ملی اطلاعات بابیان اینکه توجه استاندار همدان به ملایر و بخش زند قابل تقدیر و آداب و فرهنگ میهمان‌نوازی مردم شهرستان ملایر دیدنی است، گفت: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نخستین وزیری است که در روستای ده‌چانه بخش زند حضور یافته است.

۹۷ درصد روستاهای شهرستان ملایر به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند

حجت الاسلام احد آزادیخواه با بیان اینکه از تدابیر نظام جمهوری اسلامی سفر وزرا به روستاها و دیدار و گفت‌وگو از نزدیک با مردم است، بنابراین این تعامل و ارتباط در دستور کار همه وزرا قرار دارد، افزود: ما مسئولان و مدیران خادم مردم هستیم و به این عنوان نیز مفتخریم.

وی با بیان اینکه دولت نشان داد وزیران جوان ظرفیت و استعداد مدیریت وزارت‌خانه‌ها را دارند، ادامه داد: تدابیر استاندار همدان در بهره‌گیری از بانوان و ظرفیت‌جوانان در قالب تشکیل هیئت اندیشه‌ورزان جوان در استان و سایر شهرستان‌های تابع قابل تقدیر و تشکر است.

داشتن نگاه مسئولیت‌پذیرانه نسبت به انجام امور توسعه کشور را به همراه دارد
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بدون شک داشتن نگاه مسئولیت‌پذیرانه نسبت به انجام امور، توسعه کشور را به همراه دارد؛ گفت: مردم روستای ده‌چانه بخش زند، قدردان مسئولان و مدیرانی هستند که اتصال این روستا و دیگر روستاهای بخش زند به شبکه ملی اطلاعات را رقم زدند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان نیز از افتتاح ۳۴ سایت مخابراتی شهرستان ملایر و ارتقاء ۲۴ درصدی اتصال به شبکه ملی اطلاعات خبر داد و اظهار کرد: از شهریورماه سال گذشته تا امروز ۱۶۴ سایت مخابراتی در ۲۶۴ روستای استان همدان پوشش داده شد و بدین ترتیب وضعیت اتصال به شبکه ملی اطلاعات به میزان ۲۴ درصد ارتقاء یافت.

مجتبی ساکی افزود: در حال حاضر نرخ اتصال روستاهای استان همدان به شبکه ملی اطلاعات ۹۷ و نیم درصد است که تکنولوژی هایی شامل ADSL،۳G و ۴G این اتصال به شبکه را فراهم می کنند.

وی به ارتقاء ۳۴ سایت مخابراتی در سطح شهرستان ملایر با اعتبار ۳۶ میلیارد تومان اشاره و اضافه کرد: این ۳۴ سایت، ۴۷ روستا را پوشش دادند و سبب بهبود ۲۷ درصدی وضعیت اتصال به شبکه ملی اطلاعات شدند و با این تعداد، ۹۷ درصد روستاهای شهرستان از نظر جغرافیایی و ۹۹ درصد روستاها از نظر جمعیتی به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

ساکی با بیان اینکه تا قبل از شهریورماه سال ۹۹ تنها ۱۰ روستا در بخش زند برای اتصال به شبکه ملی اطلاعات سرویس مناسب داشتند، عنوان کرد: امروز تمام روستاهای بخش زند با نرخ ۱۰۰ درصدی به شبکه ملی ارتباطات دسترسی دارند به نوعی که بخشی که تا پیش از این محروم ترین بخش در سطح استان از نظر دسترسی به شبکه ملی بود امروز برخوردارترین بخش در سطح استان است.

کد خبر: ۸۹٬۷۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha