۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۴
عدم استقراض از بانک مرکزی و کنترل قیمت‌ها اولین قدم در راه تقویت ارزش پول ملی است
نماینده مردم رودبار در مجلس:

عدم استقراض از بانک مرکزی و کنترل قیمت‌ها اولین قدم در راه تقویت ارزش پول ملی است

عدم استقراض از بانک مرکزی و کنترل قیمت‌ها اولین قدم در راه تقویت ارزش پول ملی است و اگر دولت هزینه های جاری خود را کنترل نکند، ناچار به استقراض از بانک مرکزی می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مهرداد گودرزوندچگینی عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس، ضمن تاکید بر لزوم افزایش ارزش پول ملی از سوی سیاستگذاران مالی کشور گفت: عدم استقراض از بانک مرکزی و کنترل قیمت‌ها اولین قدم در راه تقویت ارزش پول ملی است و متاسفانه دولت طی این سال‌ها مبالغ بسیاری را در زمان کمبود بودجه از بانک مرکزی استقراض کرده است.

وی تصریح کرد: اگر دولت تصمیم جدی برای تقویت ارزش پول ملی داشته باشد، می‌تواند به عنوان اولین گام در جهت تقویت بازار با تنظیم عرضه و تقاضا و کنترل و نظارت بر قیمت‌ها، تورم را کاهش دهد.

نماینده مردم رودبار در مجلس اظهار کرد: اگر دولت هزینه های جاری خود را کنترل نکند، ناچار به استقراض از بانک مرکزی و افزایش بودجه کشور می‌شود که این موضوع به کاهش ارزش و اقتدار پول ملی منجر خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بیان کرد: افزایش نقدینگی در کشور در کنار عدم کنترل قیمت‌ها موجب بهم ریختگی بازار اقتصادی کشور و کاهش ارزش پول ملی شده و حل تمامی این موارد هم  به نظارت و برنامه ریزی دولت بستگی دارد. دولت طی این سال‌ها نتوانسته کنترل و نظارت جدی و مستمری را با استفاده از ابزارهای نظارتی خود در حوزه کنترل قیمت ها داشته باشد.

کد خبر: ۸۹٬۶۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha