۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۴
افزایش ارزش پوند و کاهش ارزش دلار کانادا
پیش بینی فارکس برای هفته آخر ماه می؛

افزایش ارزش پوند و کاهش ارزش دلار کانادا

با پایان هفته کاری در بازارهای غرب، گزارشهای زیادی در مورد عملکرد بازارها در هفته گذشته و پیش بینی هفته جدید ارایه شد. بر مبنای این گزارشها ارزش پوند رشد می کند و ارزش دلار کانادا کاهش خواهد یافت.

بازار؛ گروه بین الملل: در آخرین روز کاری بازارها در غرب، گزارشها از افزایش قیمت طلا برای هفتمین هفته متوالی حکایت داشت، خبری که بالاگرفتن موج بیماری در کشور هند و توزیع ناعادلانه واکسن در دنیا  گره خورده بود.

دیلی فارکس با اشاره به این روند افزایشی قیمت طلا طی هفت هفته گذشته تاکید کرد تا زمانیکه بحران کرونا در دنیا به طور کامل برطرف نشود، نمی توان انتظار داشت بازار طلا به ثبات و تعادل برسد و ما شاهد موج های دیگری از افزایش قیمت طلا خواهیم بود البته بدون شک شوک های افزایشی قیمت طلا در ماه های آتی کوچک تر از شوک هایی خواهد بود که در سال قبل تجربه کردیم و رسیدن به سقف قیمت ۱۸۰۰ دلاری بسیار دور از انتظار است ولی دنیا با تجربه ثبات کامل در بازار طلا فاصله زیادی دارد.

بر مبنای این گزارش در ده روز پایانی ماه می سال ۲۰۲۱ میلادی این بازار رشد چشمگیری را تجربه نمی کند و قیمتها در سطح کنونی با اندکی نوسان باقی خواهد ماند ولی همچنان سرمایه گذاری بلند مدت در بازار سودآور است.

اما شرایط در بازار ارزها متفاوت است. در این هفته ارزش پوند در بازار با سرعت زیادی نسبت به دلار افزایش یافت که یک دلیل آن را می توان موفقیت بریتانیا در واکسیناسیون عمومی و در نهایت خارج شدن کشور از قرنطینه و از سر گیری فعالیتهای اقتصادی دانست.

در آخرین ساعات کاری روز جمعه نرخ برابری یورو به دلار برابر با ۱.۲۸، پوند به دلار برابر یا ۱.۴۱، دلار امریکا به دلار کانادا به ۱.۲۰ ، دلار استرالیا به دلار امریکا ۰.۷۷ و دلار به ین ژاپن برابر با ۱۰۸.۸۵ بود.

افت شدید ارزش دلار کانادا
در هفته گذشته ارزش  ارزش دلارکانادا به دلار امریکا با سرعت زیادی کاهش پیدا کرد و گزارشها حکایت از رسیدن ارزش  این دو ارز به سطحی که در سال ۲۰۱۷ مبادله می شد، داشت.

نکته مهم این است که انتظار نمی رود در هفته آتی ارزش دلار کانادا در بازار افزایش پیدا کند. دیلی فارکس در این مورد نوشت: «هیچ نشانه ای از تغییر وضعیت در بازار این دور ارز  مشاهده نمی شود و به همین دلیل افت ارزش دلار کانادا در دهه اخر ماه جاری ادامه خواهد داشت. در صورتیکه این وضعیت ادامه پیدا کند، نرخ برابری این ارز به پایین ترین رکورد ثبت شده طی شش سال گذشته خواهد رسید  که برابر با ۱۱۹.۱۹ است. در می سال ۲۰۱۵ نرخ برابری دلار امریکا به دلار کانادا این رکورد را ثبت کرده بود و انتظار می رود تا انتهای این ماه ما از این رکورد عبور کنیم.»

این  مرکز با اشاره به نرخ بالای نوسان نرخ برابری دلار امریکا به دلار کانادا ر پیش بینی تداوم این وضعیت تاکید کرد در صورتیکه ارزش دلار کانادا بازهم تنزل یابد، ارزش آن در تعاملات تجاری به شدت آسیب خواهد دید و اقتصاد کشور را با بحران روبرو می کند.

از طرف دیگر به سرمایه گذاران در بازار ارز پیشنهاد شده است ،سرمایه گذاری های کوتاه مدت را جایگزین سرمایه گذاریهای بلند مدت بکنند زیرا تصمیم گیری و پاسخ دادن به تحولات در دوره کوتاه محتمل تر است ولی نمی توان پیش بینی درستی در بلند مدت داشت.

پوند، سرمایه گذاری خوب در بلند مدت
یکی از ارزهایی که از ابتدای ماه جاری میلادی با رشد ارزش همراه بود، پوند بریتانیا است  ولی به نظر می رسد در هفته آتی ما شاهد نوسان بیشتری در این بازار خواهیم بود. قرار بر این است که در روز ۲۴ می – دوشنبه هفته آتی-  بانک مرکزی بریتانیا گزارشی از وضعیت اقتصادی این کشور ارایه دهد.

گزارشی که بر مبنای اطلاعات موجود حکایت از رشد تولید ناخالص داخلی بریتانیا در فصل دوم امسال و بازگشت نسبی ثبات به اقتصاد دارد. پیش بینی می شود به دلیل احتمال ایجاد فشار تورمی، بانک مرکزی از تداوم طرح تزریق به اقتصاد و حمایت از اقتصاد داخلی امتناع کند و به تدریج میزان تزریق به اقتصاد را تقلیل دهد.

این سیاست که طبق گفته اقتصاددانان بهترین سیاست اقتصادی برای کشوری است که از بحران کرونا عبور کرده است، می تواند باعث شناور شدن نرخ برابری پوند نسبت به دلار شود و از سرعت افزایش ارزش آن بکاهد. قرار است در اولین گام میزان تزریق به اقتصاد بریتانیا از ۱۵۰ میلیارد پوند  به ۱۰۰ میلیارد پوند کاهش پیدا کند.

 دیلی فارکس پیش بینی می کند این سیاستهای بانک مرکزی بریتانیا نتواند باعث کاهش معنادار ارزش پوند شود زیرا موفقیت بریتانیا در مهار کرونا و بازگشت به شرایط عادی اقتصادی در این کشور برگ برنده ای برای بریتانیا محسوب می شود و تاثیر آن روی نرخ برابری ارز مشهود خواهد بود.

البته اعلام این گزارش نوسان هایی برای دوره های کوتاه در نرخ برابری دلار به پوند ایجاد خواهد کرد. این وب سایت سرمایه گذاری در بازار پوند را یک سرمایه گذاری سودآور در بلند مدت ارزیابی کرده است.

کد خبر: ۸۹٬۶۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha