۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۷
تقاضای نفت با افزایش سفرهای تابستانی افزایش می یابد| باز شدن مرزهای اروپا به روی افراد واکسینه شده
بازار گزارش می دهد؛

تقاضای نفت با افزایش سفرهای تابستانی افزایش می یابد| باز شدن مرزهای اروپا به روی افراد واکسینه شده

با کاهش محدودیت های کرونایی و افزایش تعداد سفرها در سراسر اروپا، تقاضای سوخت نه تنها در بنزین و گازوئیل بلکه در سوخت جت نیز رشد چشمگیری خواهد یافت.

بازار؛ گروه بین الملل: با کاهش محدودیت های اعمال شده در جهت مهار بیماری کوید در سراسر اروپا و افزایش تدریجی سفر و گردشگری، شاهد افزایش مجدد تقاضای سوخت نه تنها در بنزین و گازوئیل بلکه در سوخت جت خواهیم بود.

در هفته های اخیر، در سراسر اروپا حالات خوش بینانه ای از مهار بیماری کوید مشاهده شده است، زیرا فروش سوخت انگلیس به بالاترین سطح خود از زمان شروع محدودیت های همه گیر در سال ۲۰۲۰ رسیده است.

علاوه بر این، در جاده های عوارضی در سراسر فرانسه، ایتالیا و اسپانیا بیشترین ارائه فیشهای مربوط به سفر نسبت به سال ۲۰۱۹ مشاهده شده است.

از آنجا که پالایشگاه های اروپایی بیش از دو برابر بنزین، گازوئیل تولید می کنند، تقاضا برای اتومبیل های سواری، حمل بار و انواع خاصی از گرمایش که از سوخت استفاده می کنند، امیدوار کننده به نظر می رسد.

آژانس بین المللی انرژی معتقد است که تقاضای نفتی اروپا می تواند تا ۹ درصد در این سه ماه و چهار درصد در سه ماهه سوم بر اساس روند فعلی افزایش یابد.

همچنین، از آنجایی که محدودیت های همه گیری به تدریج در بیشتر اروپا کاهش می یابد و انتظار می رود که ماه های تابستان کاهش بیشتری داشته باشد، به نظر می رسد تقاضا برای رفت و آمد روزمره، گردشگری و چندین صنعت از جمله تولید و حمل و نقل رشد داشته باشد.

تقاضای بنزین فراتر از منطقه اروپا است،  به طوری که صادرات سوخت سبک به ایالات متحده به بالاترین حد در دو سال گذشته رسیده است

البته تقاضای بنزین فراتر از منطقه اروپا است،  به طوری که صادرات سوخت سبک به ایالات متحده به بالاترین حد در دو سال گذشته رسیده است، زیرا چندین بروز اختلالاتی در پالایشگاههای آمریکای شمالی موجب افزایش واردات شده و در حالی که صادرات از آن زمان اندکی کاهش یافته، اما هنوز به طور قابل توجهی بالاتر از مدت مشابه سال ۲۰۲۰ است.

کمبود تأمین بنزین در آمریکای شمالی و تعطیلی چندین پالایشگاه بزرگ در سراسر اروپا به معنای صعود در قیمت بنزین است که موجب جذابیت سوخت نسبت به گازوئیل در حال حاضر می شود. اما بازگشت به فعالیت های جهانی قبل از پاندمی کرونا؛ با تشدید تقاضای دیزل، می تواند شاهد این تغییر باشد.

کمبود تأمین بنزین در آمریکای شمالی و تعطیلی چندین پالایشگاه بزرگ در سراسر اروپا به معنای صعود در قیمت بنزین است که موجب جذابیت سوخت نسبت به گازوئیل در حال حاضر می شود

تنها پالایشگاه های اروپایی نیستند که به ذخایر گازوئیل در این سه ماهه افزوده اند، بلکه تأخیر در گردشگری هوایی منجر به مازاد زیاد سوخت جت شده و بیشتر این سوخت اضافی با گازوئیل مخلوط شده است.

در حالی که عرضه قابل توجهی از گازوئیل در اروپا وجود دارد که آماده پاسخگویی به تقاضای افزایش یافته طی ماه های آینده است، احتمال دارد تا فصل تابستان سوخت جت برای مصارف دیگر مورد نیاز نباشد، زیرا انتظار می رود که گردشگری هوایی مطابق با انجام واکسیناسیون و کاهش محدودیت های سفر، افزایش یابد.

این موضوع در ایالات متحده قابل مشاهده بود به طوری که در روز یکشنبه هفته گذشته، تعداد ۱۸۵ میلیون نفر به سفر رفتند که این تعداد بالاترین رقم از ابتدای محدودیت های همه گیری در مارس ۲۰۲۰ است.

در اروپا نیز هر دو کشور پرتغال و هلند سفرهای خود را آغاز کرده اند و انگلیس امکان سفر به مکان های خاص را برای گردشگران فراهم کرده است. علاوه بر این، در چند روز گذشته، اتحادیه اروپا اعلام کرد که مرزهای خود را به روی مسافران واکسینه شده باز خواهد کرد.

اتحادیه اروپا اعلام کرده که مرزهای خود را به روی مسافران واکسینه شده باز خواهد کرد

بنابراین، این امر می تواند تأثیر زیادی در تقاضای سوخت جت داشته باشد، زیرا اکنون درصد زیادی از شهروندان آمریکایی و کانادایی واکسینه شده اند.

با این که بیشتر مسافران ثبت شده در فرودگاه های ایالات متحده در هفته گذشته در حال پرواز داخلی بودند، اما با باز شدن مرزهای اروپا، این مسافران ممکن است که کشورهای اروپایی را برای سفرهای تابستانی خود درنظر گیرند.

«جورج فرگوسن»، تحلیلگر ارشد هوا فضا و هواپیمایی در بلومبرگ اینتلیجنس در این خصوص می گوید: ما فکر می کنیم تابستان امسال تابستان خوبی خواهد بود و یک تحلیل اقتصادی از صنعت هواپیمایی ارزان قیمت بیانگر آن است که هرچه ظرفیت شما در بازار بیشتر باشد، به سطح ۲۰۱۹ نزدیکتر خواهید شد.

با افزایش تقاضای سوخت مربوط به سفر، این سوخت می تواند بار دیگر پیشرو در صنعت نفت شود

با شروع کار پالایشگرهای آمریکای شمالی، اروپا به تصفیه دیزل قوی خود ادامه می دهد و به نظر می رسد تقاضای سوخت جت به طور پیوسته با سهولت محدودیت ها افزایش یابد. همچنین، تقاضای سوخت مربوط به سفر می تواند بار دیگر پیشرو در صنعت نفت شود.

کد خبر: ۸۹٬۶۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha