۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۰
کشور با کسری بودجه وحشتناک روبرو است/ اتصال سوخت به کارت ملی
وزیر سابق نفت:

کشور با کسری بودجه وحشتناک روبرو است/ اتصال سوخت به کارت ملی

ساری- وزیر سابق نفت، کسری بودجه و تورم را از چالش‌های اقتصاد کشور بیان کرد و گفت: سال‌های آتی زمان سررسید اوراق مشارکت فروخته شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، رستم قاسمی شامگاه جمعه در نشست با خبرنگاران در ساری در پارک موزه ساری با اشاره به مشکلات و چالش های فراروی اقتصاد کشور، از حوزه اقتصادی به عنوان ابرچالش یاد کرد و گفت: کسری بودجه و تورم از دیگر مسائل است.

وی با اظهار اینکه با حل مشکلات اقتصادی، مسائل اجتماعی، فرهنگی و غیره نیز برطرف می شود، اظهار داشت: دولت آینده با کسری وحشتناک بودجه روبرو خواهد بود زیرا سال های آتی زمان بازپرداخت اوراق های فروش رفته مشارکت نیز خواهد بود.

وی کسری بودجه را از جمله عوامل تاثیرگذار درتورم دانست و با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه داریم، افزود: مشکلات فراروی اقتصاد در حالی است که باید به پیشران‌های اقتصادی از جمله نفت و پتروشیمی و غیره توجه کنیم.

وزیر سابق نفت با تاکید براینکه اقتصاد موضوع مهم آینده در کشور است، تصریح کرد: به جای حرف زدن باید کار کرد.

وی با اشاره به برنامه های دولت احتمالی خود اظهار داشت: باید کارت سوخت را به کارت ملی وصل کنیم و یارانه ها را عدالت محور توزیع کنیم زیرا خانواده های زیادی خودرو ندارند و باید از این مزایای نفت بهره مند شوند.

قاسمی با عنوان اینکه بیشترین یارانه های جهان را ایران می‌پردازد و بعد از ما چین، افزود: باید برای پرداخت یارانه و عدالت محوری آن برنامه ریزی کرد.

وی با اشاره به تجربه خود در حوزه سیاست خارجی و دیپلماسی خارجی گفت: در سال‌های دوران تصدی در نفت در حوزه نفت قراردادهای بزرگ و چندجانبه با کشورهای بزرگ از جمله پاکستان بسته شده بود و با اینکه با این کشور برای صادرات گاز قرارداد داشتیم اما بعدها با یک مصاحبه آن را لغو کردند.

کد خبر: ۸۹٬۶۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha