۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۳
وضعیت بازار جهانی نفت

وضعیت بازار جهانی نفت

علاوه بر عوامل ژئوپلیتیکی، اظهارات تندروانه چندین مقام فدرال رزرو بر احساسات بازار نفت تأثیر گذاشته است.

به گزارش بازار، معاملات آتی با ۰.۲۱ درصد کاهش به ۸۷.۱۱ دلار در هر بشکه رسید هم چنین نفت خام برنت در روز جمعه حدود ۹۰.۰۰ دلار معامله شد و در بحبوحه تشدید تنش ها بین ایران و اسرائیل، قیمت نفت افزایش یافت.

گزارش‌های ABC News از وقوع انفجاری در فرودگاهی در شهر اصفهان خبر داد. در آخر هفته، ایران با رگبار پهپادها و موشک‌ها به حمله اسرائیل به ساختمان سفارت ایران در سوریه واکنش تلافی جویانه نشان داد. تشدید تنش میان اسرائیل و ایران، نگرانی‌ها را از درگیری گسترده‌تر در خاورمیانه افزایش داده است که منجر به نگرانی‌ها در مورد اختلالات احتمالی در عرضه نفت شده است.

هم چنین برخی از تحلیلگران اضافه کردند که "خطر بزرگ" برای بازارهای نفت در جنگ در حال گسترش خاورمیانه، این است که صادرات نفت از خلیج فارس قطع شود زیرا این منطقه مسئول تولید بیش از ۲۰ میلیون بشکه نفت در روز است و اختلال یا بسته شدن تنگه هرمز، یک نقطه انسداد کلیدی که بین ایران و عمان قرار دارد و روزانه یک پنجم تولید نفت جهانی از آن عبور می‌کند باعث افزایش قیمت نفت خواهد شد.

علاوه بر عوامل ژئوپلیتیکی، اظهارات تندروانه چندین مقام فدرال رزرو بر احساسات بازار تأثیر گذاشته است. رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا، خاطرنشان کرد که تورم ایالات متحده بسیار بالاست و فدرال رزرو هنوز جا برای رسیدگی به آن دارد. جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک، بر وابستگی فدرال رزرو به داده ها تاکید کرد و هیچ فوریتی برای کاهش نرخ ها ابراز نکرد هم چنین اظهار کردند که اختلال در هرمز برای اقتصاد جهانی بسیار جدی خواهد بود و به طور بالقوه قیمت نفت را به سه رقمی می رساند و به سطوحی می رساند که باعث تخریب تقاضا می شود.

وضعیت بازار جهانی نفت

کد خبر: ۲۸۳٬۴۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha