۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸
نامه خودروسازان به مجلس؛ بهای تمام شده و ۵ درصد سود مبنای قیمت‌گذاری خودروهای پرتیراژ شود
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

نامه خودروسازان به مجلس؛ بهای تمام شده و ۵ درصد سود مبنای قیمت‌گذاری خودروهای پرتیراژ شود

فیروزی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در نامه‌نگاری خودروسازان و قطعه سازان پیشنهاد شده، خودروهای عمومی، براساس بهای تمام شده و در نظر گرفتن حداقل پنج درصد سود قیمت‌گذاری شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حجت اله فیروزی از ارسال نامه مشترک مدیرعامل ایران خودرو، مدیرعامل سایپا و دبیر انجمن قطعه سازان کشور به کمیسیون صنایع و معادن مجلس با موضوع قیمت گذاری خودرو خبر داد.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی افزود: در این نامه پیشنهاد شده به منظور رعایت حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان، ایجاد شفافیت در بازار خودرو، خروج از شرایط انحصار و ایجاد رقابت، قیمت خودروهای عمومی یعنی خودروهایی که عموم مردم چه در بخش کم درآمد و چه با درآمد متوسط جامعه از آنها استفاده می‌کنند، با فرمول بهای تمام شده و در نظر گرفتن حداقل ۵ درصد سود محاسبه و به بازار عرضه شود.

وی اضافه کرد: در این نامه آمده، خودروهای اختصاصی که همان خودروهای اختصاصی یا لوکس تولید داخل بوده و مشابه خارجی هم در جامعه دارند و خودروهای نسبتاً گران محسوب شده و دارای مشتریان خاص هم هستند، براساس پیشنهاد هیئت مدیره شرکت‌ها و تایید و نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت قیمت‌گذاری شود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این نامه تصریح شده که خودروسازان و قطعه‌سازان مخالفتی با آزادسازی واردات خودرو نداشته و آن را موجب بهبود فضای رقابتی در بازار می‌دانند.

کد خبر: ۸۹٬۶۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha