۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳
عرضه خودرو در بورس حرف غیر کارشناسی است
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

عرضه خودرو در بورس حرف غیر کارشناسی است

پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: عرضه خودرو در بورس یک حرف غیر کارشناسی است.

به گزارش بازار، محمد رضا پورابراهیمی با تاکید براینکه باید قیمت گذاری دستوری از اقتصاد کشور حذف شود، افزود: قیمت گذاری دستوری در هر نوع کالایی اعم از خودرو، فولاد، پتروشیمی و ... به جز ایجاد رانت و فساد در اقتصاد، مزیتی ایجاد نخواهد کرد.

وی اضافه کرد: چند قیمتی بودن در اقتصاد کشور از اساس فساد آور است و وقتی چند قیمت وجود دارد حرف زدن در خصوص عرضه خودرو در بورس و بازار سرمایه یک حرف بی منطق و غیر کارشناسی است.

رئییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: زمانی می‌توان در خصوص پذیرش کالا در بورس صحبت کرد که مبنا وجود سازوکار عرضه و تقاضا باشد، اما وقتی ما به واسطه قیمت گذاری دستوری کاملا ساز و کار عرضه و تقاضا را تغییر می‌دهیم و تقاضای کاذب، سفته بازی و سرمایه گذاری ایجاد می‌کنیم، اصلا امکان پذیرش در بورس وجود ندارد.

وی افزود: رسیدن به قیمت تعادلی بر اساس حذف قیمت دستوری و روند قیمت تمام شده شرکت‌ها باید در دستور کار قرار بگیرد، اما بگونه‌ای که شرکت‌ها هم قیمت تمام شده را بالا نبرند و رقابت ایجاد کنند.

پورابراهیمی تاکید کرد: اینکه از یک طرف بگوییم خودروسازها قیمت تمام شده را کاهش دهند و از طرف دیگر مجبور کنیم در حوزه قیمت گذاری دستوری عمل کنند، به نحوی که بابت فروش هر خودروی تولیدی زیان کنند، امکان پذیر و منطقی نیست.

وی در پایان گفت: باتوجه به شرایط کنونی بازار خودرو، الان صحبت از پذیرش و عرضه خودرو در بورس یک حرف غیر کارشناسی و غیر منطقی است.

کد خبر: ۸۹٬۶۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha