۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
ارزآوری ۱۰ میلیارد دلاری صنعت پتروشیمی
مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی صنایع پتروشیمی عنوان کرد

ارزآوری ۱۰ میلیارد دلاری صنعت پتروشیمی

عباس‌زاده، مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: سالیانه از ۳۵ میلیون تن محصول پتروشیمی، ۲۵ میلیون تن صادر می‌شود و ۱۰ میلیارد دلار ارز آوری برای کشور دارد.

به گزارش بازار، حسن عباس‌زاده، مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: صنعت پتروشیمی به دلیل کاهش خام فروشی و تبدیل محصولات خام هیدورکروبنی به محصولات با ارزش برای کشور و صنایع پایین دستی بسیار ارزشمند است و در زنجیره تولید صنعت نفت جایگاه ویژه‌ای دارد.

عباس‌زاده گفت: با افتتاح ۳ طرح جدید، حدود ۹۰ میلیون تن ظرفیت نصب شده در صنعت پتروشیمی داریم که ۳۰ درصد از ظرفیت خاورمیانه به ما اختصاص دارد و این موضوع جایگاه ایران را در خاورمیانه مهم کرده است و در مقیاس جهانی هم در محصولات عمده تقریبا تا ۳ درصد ظرفیت محصولات جهانی به ایران اختصاص دارد.

مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: صنعت پتروشیمی محصولات متنوعی تولید می‌کند و از این ظرفیت سالانه ۳۵ میلیون تن محصول وارد بازار می‌شود که صنایع پایین دستی داخل کشور از آن بهره مند می‌شوند.

او گفت: حدود ۱۵ هزار بنگاه متوسط و کوچک در صنایع پایین دستی فعال هستند که حدود ۸۸۰ هزار نفر در این بنگاه‌ها مشغول به کار شده اند.

کد خبر: ۸۹٬۵۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha