۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲
بارانداز اردبیل رقیب آستارا نیست
استاندار اردبیل:

بارانداز اردبیل رقیب آستارا نیست

اردبیل- بهنامجو، استاندار اردبیل گفت: باراندازی که در شمال استان راه اندازی خواهد شد رقیب آستارا نیست بلکه به شکل متفاوت اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

اکبر بهنام‌جو در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: با تصویب منطقه آزاد تجاری و صنعتی اردبیل این استان در ریل توسعه شتاب بیشتری خواهد گرفت و چهره توسعه نیافتگی از رخساره اردبیل رخت بر می بندد.

وی به ویژگی منحصربه فرد منطقه آزاد تجاری و صنعتی اردبیل در مقایسه با سایر مناطق آزاد تجاری تصریح کرد: منطقه آزاد تجاری و صنعتی اردبیل در شمالغرب منحصر به فرد است و به عنوان یک زیرساخت به تجار و بازرگانان کمک خواهد کرد تا صادرات خود را به راحتی و از طریق باراندازی که در پارس آباد راه اندازی می شود، انجام دهند.

استاندار اردبیل با انتقاد از برخی رسانه ها و فعالان فضای مجازی که شیرینی تصویب منطقه آزاد را با طرح مسائل حاشیه ای به کام ملت تلخ کردند، گفت: باید رسانه ها به جای استراتژی سکوت ابعاد مختلفی از لایحه منطقه آزاد را برای مردم تبیین کنند تا مزایا و شرایط شکل گرفته در این زمینه به سرمایه گذاری های بیشتر و تحول جدی در این استان منجر شود.

بهنام جو افزود: باید با دریافت دیدگاه های کارشناسی، اتاق بازرگانی جلسات متعددی را با دعوت از صاحب نظران برگزار و با جمع بندی این دیدگاه ها، ما نسبت به مکان یابی منطقه آزاد و تعیین محدوده آن اقدام کرده و از طریق دولت مجوز راه اندازی منطقه آزاد را در محدوده مورد تصویب دریافت کنیم.

وی با احترام به نظر متخصصان امر در این زمینه و دوری از نگاه سلیقه ای به فرآیند توسعه خاطر نشان کرد: انتظار می رود با در نظر گرفتن شرایط استان این امر به صورت کارشناسی و عملیاتی انجام شود.

بهنام جو همچنین به مصوبه دولت در راه اندازی بارانداز پارس آباد اشاره کرد و ادامه داد: با مکان یابی مناسب محل بارانداز با توافق کشور آذربایجان و استان اردبیل انجام می شود و به زودی با سفری که به همراه وزیر راه و شهرسازی خواهیم داشت، توافق نهایی برای راه اندازی بارانداز ریلی را به انجام می رسانیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: برای تأثیرگذاری این بارانداز بهتر است خط ریلی اردبیل به سمت پارس آباد اجرایی شود که در این زمینه با توجه به هزینه سنگین، از ظرفیت بخش خصوصی و سرمایه گذاران خوشنام استفاده خواهیم کرد.

بهنام جو به فاصله ۳۲۰ کیلومتری بارانداز اردبیل با آستارا اضافه کرد: به هیچ وجه بارانداز اردبیل رقیب آستارا نیست بلکه با توجه به موقعیت استان و شرایط بارانداز پارس آباد امکان ترخیص کالاها و حضور سرمایه گذاران بیش از هر زمان دیگر به وجود می آید.

وی به مشکل واحدهای صنعتی و تولیدی در ارتباط با عدم تأمین مواد اولیه و نبود نقدینگی مورد نیاز در تقویت واحدهای تولیدی بیان کرد: در این زمینه در کنار واگذاری چهار معدن سنگ آهن به سرمایه گذاران استان سعی خواهیم کرد تا مواد اولیه واحدهای تولیدی را نیز از طریق افزایش سهمیه ملی بالا ببریم.

بهنام جو در ادامه به تقویت نظام مهارتی در استان و افزایش توان نیروی انسانی اشاره کرد و گفت: با هماهنگی دانشگاه های استان قرار است رشته های مهارتی و فنی و حرفه ای تقویت شده و گرایش به رشته های تجربی و انسانی در مقایسه با ریاضی و فنی و حرفه ای کاهش پیدا کند.

استاندار اردبیل تصریح کرد: رشته های مورد نیاز بازار کار باید شناسایی و احصا شوند تا با همکاری دانشگاه ها و بازنگری در رشته های مراکز علمی متناسب با نیاز جامعه و بازار کار فارغ التحصیلان مشکلی از بابت جذب و استخدام نداشته باشند.

وی افزود: در این زمینه تقویت ارتباط دانشگاه با جامعه و صنعت بسیار ضروری است و به منظور تربیت نیروی انسانی متخصص انتظار می رود رشته های جدید دانشگاهی نیز راه اندازی شود.

بهنام جو دانشگاه را محل پژوهش و مهارت آموزی تخصصی اعلام کرد و ادامه داد: دانشگاه ها باید با رویکرد دانش بنیان و نظام فناوری جدید به سمت تربیت نیروهای تخصصی حرکت کنند.

کد خبر: ۸۹٬۵۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha