۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۴
آغاز عملیات اجرایی ۴۶۰۰ واحد طرح اقدام ملی مسکن در اصفهان/۳۵۰۰ واحد سهم بهارستان است
با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد؛

آغاز عملیات اجرایی ۴۶۰۰ واحد طرح اقدام ملی مسکن در اصفهان/۳۵۰۰ واحد سهم بهارستان است

اصفهان - عملیات اجرایی ساخت ۴۶۰۰ واحد طرح اقدام ملی مسکن در اصفهان با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد که از این تعداد سه هزار و ۵۰۰ واحد سهم شهر جدید بهارستان است.

به گزارش خبرنگار بازار، آئین عملیات اجرایی ساخت چهار هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی در قالب اجرای طرح اقدام ملی مسکن در استان اصفهان با حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، عباس رضایی استاندار اصفهان، احمدی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان آغاز شد.

عملیات اجرایی سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی از این تعداد درشهر جدید بهارستان خواهد بود و یک هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی نیز در ۱۰ شهر تیران و کرون، دهاقان، شهرضا، اردستان، نائین، برزک، چادگان، انارک، بادرود و سمیرم  اجرا می شود.

ورودی جنوبی شهر اصفهان شایسته پایتخت فرهنگی کشور نیست
استاندار اصفهان در این مراسم با بیان اینکه وضعیت راه‌های اصفهان مناسب نیست، با تاکید بر بر لزوم ساماندهی ورودی‌های اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگی کشور اظهار کرد: زمانی که از بخش جنوب و محور مرغ - محیار وارد اصفهان می شویم گویی وارد شهر جنگ زده ای شده ایم که این وضعیت شایسته اصفهان نیست.

عباس رضایی با بیان اینکه یک سال و نیم است که درخواست تغییر وضعیت این بخش را داشته ایم و شهرداری نیز قولهایی در این ارتباط داده است، ابراز داشت: با گذشت یک سال و نیم پیگیری هنوز این امر محقق نشده است و لازم است شهردار بهارستان، اعضای شورای شهر و شهردار اصفهان در جلسه ای مشترک این وضعیت را سر و سامان دهند.

وی با اعتقاد بر اینکه هر کاری بهاری دارد  و اگر به موقع از منابع استفاده شود نتیجه خوبی به دست می آید، تاکید کرد: اجرای سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در بهارستان و یبیش از ک هزار واحد در دیگر شهرهای استان فرصتی ناب برای خدمت و ادای دین مسئولان است.

استاندار اصفهان در ادامه به ضرورت تسریع در بهره برداری از پروژه مترو بهارستان گفت:  تأمین اعتبار با همکاری سازمان برنامه وبودجه انجام شده است و مطابق وعده های داده شده امیدواریم تا نیمه خردادماه افتتاح شود.

درخواست استاندار اصفهان از  از وزیر برای بهسازی مسیرهای ترانزیتی اصفهان
وی همچنین با اشاره به وضعیت نامناسب راه های اصفهان از وزیر راه و شهرسازی خواست که دستور تسهیل در امر آسفالت و بهسازی اتوبان کاشان – اصفهان که مدتهاست به طول انجامیده است و از جمله راه های ترانزیتی کشور محسوب می شود.  

در ادامه این مراسم مدیرعامل  شرکت عمران شهر جدید بهارستان اظهار کرد: امروز نسبت به ۳۱ شهریور ۹۸ که وزیر راه و شهرسازی در شهر بهارستان حضور یافت، اتفاقات خوبی در  این شهر رقم خورده است.

محمدرضا احمدی با بیان اینکه در آن مقطع زمانی در بخشی از مترو بهارستان ریل قرضی داشتیم اما در ادامه این ریل توسط ذوب آهن اصفهان تولید و سه هزار تن از این ریل خریداری شد، گفت: اکنون بیش از ۹۳ درصد زیر سازی و ۶۰ درصد روسازی متروی بهارستان انجام شده و امیدواریم مترو در زمان مقرر به بهره برداری برسد.

وی اضافه کرد: در سال ۹۹ به میزان روزازنه یک میلیارد تومان در مترو هزینه شده است و در سال جدید نیز روزانه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای تسهیل در بهره برداری سریع متروی بهارستان و اتصال آن به اصفهان هزینه ی شود.

۱۴ هزار مسکن ملی بهارستان تعیین تکلیف شد

مدیرعامل  شرکت عمران شهر جدید بهارستان با بیان اینکه در زمینه طرح اقدام ملی مسکن ۲۱ هزار واحد در دست داریم که ۱۴ هزار واحد آن تعین تکلیف شده و برای مابقی در حال رایزنی هستیم، گفت: امروز عملیات اجرایی سه هزار و ۵۰۰ واحد ثبت نامی و یک هزار واحد مشارکتی آغاز می شود.

وی گفت: در واقع یک سوم کل بودجه عمرانی مساکن اصفهان در بهارستان درقالب طرح ملی تماما با سرمایه گذاری بخش خصوصی، آورده متقاضیان و همچنین استفاده از وام بانکی ساخته می شود.

کد خبر: ۸۹٬۵۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha