۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶
اقتصاد اتحادیه اروپا در سال گذشته با نرخ رشد ضعیف تر بسته شد
حرکت خزنده رشد منطقه یورو تا ۱۰ سال دیگر

اقتصاد اتحادیه اروپا در سال گذشته با نرخ رشد ضعیف تر بسته شد

بر اساس داده های یوروستات نرخ رشد تولید ناخالص داخلی ۱.۲ درصدی در سال ۲۰۱۹ نسبت به سال گذشته آن با رشد ۱.۹ درصد، نشانگر افت رشد GDP در منطقه یورو بوده است.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از آناتولی، کارشناسان هشدار داده اند که رشد در منطقه یورو طی یک دهه آینده بسیار ضعیف و آرام خواهد بود و پیش بینی ها حتی قبل از مواجهه با ویروس کرونا در این منطقه بسیار ناخوشایند است.

اقتصاددانان در ING(موسسه مالی جهانی) بارها اظهار کرده اند که حتی قبل از شیوع کرونا ، ابرهای تاریک بر روی اقتصاد منطقه یورو جمع شده بود و کشورهایی از جمله ایتالیا در معرض طوفان اقتصادی قرار داشت.

بنابراین اگر ایتالیا با رکود بسیار بدتر از آنچه ژاپن مشاهده کرده روبرو شود، طی ۱۰ سال آینده نرخ رشد احتمالی منطقه به احتمال زیاد کند خواهد بود.

اقتصاددانان با نگاهی به آینده نگرانند که منطقه در بهترین حالت به دنبال یک دهه انتظارات ناچیز از رشد باشد.

داده های دفتر آماری اتحادیه اروپا در روز سه شنبه نشان داد که میزان رشد سالانه تولید ناخالص داخلی این بلوک در سال ۲۰۱۹ برابر ۱.۵درصد بوده در حالی که در سال ۲۰۱۸ معادل۲.۱ گزارش شده است.

در همین حال، اقتصادهای اتحادیه اروپا با ۲۷ عضو و منطقه یورو در سه ماهه آخر سال ۲۰۱۹، در مقایسه با سه ماه مشابه سال ۲۰۱۸ رشدی برابر  ۱.۲ و یک درصد داشته اند.

یوروستات همچنین اعلام کرد که نرخ اشتغال زایی اتحادیه اروپا در سال گذشته رشد یک درصدی و منطقه یورو رشد ۱.۲درصدی را تجربه کرده اند.

همچنین این نرخ در هردو منطقه یورو و اتحایه اروپا در سه ماهه آخر سال گذشته با رشد یک درصدی مواجه شده است.

آمارهای این دفتر نشان می دهد که در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۹ تعداد افراد شاغل در اتحادیه اروپا ۲۰۹.۳ میلیون نفر و ۱۶۰۷ نفر در منطقه یورو مشغول به کار بوده اند.

با نگاهی به آمار اطلاعاتی این دفتر در دو ماه اول سال جاری مشخص می شود که رشد منطقه یورو طی ۱۰ سال آینده حرکت کندی خواهد داشت.

کد خبر: ۸٬۹۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha