۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹
فروش اجباری کالا در کنار کالاهای اساسی ممنوع است
رئیس سازمان صمت اردبیل:

فروش اجباری کالا در کنار کالاهای اساسی ممنوع است

اردبیل- صادقی، رئیس سازمان صمت اردبیل گفت: هرگونه فروش اجباری کالا در کنار کالاهای اساسی ممنوع است.

رامین صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: متأسفانه گزارش‌هایی مبنی بر فروش اجباری کالاهای غیرضروری به همراه روغن مایع و روغن جامد ارائه شده است، در حالی که هر گونه فروش اجباری کالا در کنار کالاهای اساسی ممنوع است و در صورت عدم توجه به این مسئله یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان جریمه به متخلفان اعمال می‌شود.

وی بیان کرد: نظارت‌ها و بازدیدها در این زمینه افزایش قابل توجهی پیدا کرده به طوری که در صورت هر گونه تخلف برخورد قانونی بدون اغماض و چشم‌پوشی به متخلفان در نظر گرفته می‌شود چرا که در وضعیت کنونی مردم برای تأمین مایحتاج خود با مشکلاتی اساسی مواجه هستند که باید برای رفع این مشکلات تمهیدات اساسی اندیشیده شود.

رئیس سازمان صمت استان اردبیل ادامه داد: فرهنگ‌سازی‌های اشتباه نیز در این زمینه خلاف قانون است و انتظار می‌رود مردم در صورت هر گونه تخلف در این ارتباط با سامانه ۱۲۴ تماس حاصل کرده و شکل را گزارش دهند تا در اسرع وقت اکیپ‌های بازرسی برای بررسی موضوع اقدام کنند.

صادقی تصریح کرد: جلوگیری از فروش اجباری کالا در کنار عرضه خارج از شبکه و گران‌فروشی جزو تخلفات اساسی محسوب می‌شود و در این زمینه باید کنترل‌های لازم توسط این شرکت‌ها با جدیت انجام شود تا بتوانیم با برنامه‌ریزی‌های مناسب و بازرسی‌های به عمل آمده به صورت مستمر و مداوم اقدامات نظارتی را به صورت متمرکز ادامه دهیم.

وی در ادامه با اشاره به این که اجرای طرح توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار در استان نیز بیان کرد: در راستای حمایت از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان از ظرفیت مدیران و کارشناسان واحدهای صنعتی استفاده می‌شود تا با مهارت‌افزایی در راستای حل مشکلات واحدهای تولیدی اقدامات لازم انجام یابد.

رئیس سازمان صمت استان اردبیل در پایان با بیان این که ارتباط سازمان صمت با دانشگاه‌ها باید ارتقا پیدا کند، افزود: تقویت و گسترش محورهای توسعه استانی لازمه اساسی برای تحقق اهداف مورد نظر و کمک به تأمین نیروهای مورد نیاز واحدهای تولیدی استان خواهد بود که باید مورد توجه واقع شود.

کد خبر: ۸۹٬۵۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha