۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸
افزایش تعداد سایت های روستایی ارتباطات سیار در همدان/ عملیات برگردان ۲۲۵ سایت تکمیل شد
مدیرکل ارتباطات همدان خبر داد:

افزایش تعداد سایت های روستایی ارتباطات سیار در همدان/ عملیات برگردان ۲۲۵ سایت تکمیل شد

همدان - ساکی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان از افزایش تعداد سایت های روستایی ارتباطات سیار در استان همدان خبر داد.

مجتبی ساکی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به موقعیت جغرافیایی و پتانسیل بالای زیرساختی و ارتباطی استان همدان گفت: موقعیت خاص استان همدان به عنوان قطب ارتباطات غرب کشور شرایطی ایجاد کرده که می تواند در آینده ای نزدیک به نقطه پایلوت سرویس دهی اینترنت غرب کشور تبدیل شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان انتخاب این استان به عنوان نقطه پایلوت سرویس دهی اینترنت غرب کشور را نقطه قوت مناسبی دانست و آن را نشان دهنده اهمیت استقرار این استان در غرب و شاهراه اتصال با مرکز کشور برشمرد و گفت: باید از این فرصت بیشترین استفاده را برد.

ساکی در خصوص وضعیت ارتباطات سیار استان همدان نیز گفت: تا پایان سال ۹۸ تعداد سایت های ارتباطات سیار ۴۸۰ نقطه بوده که این آمار در پایان سال گذشته به ۷۱۳ سایت و در بخش ارتباطات روستایی (wll) با اتمام عملیات برگردان تعداد ۲۲۵ سایت به شبکه همراه اول اضافه و سهم سایتهای روستایی از ۳۲ درصد به بیش از ۷۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به سفر وزیر ارتباطات به همدان افزود: مقرر شد ۷۲ نقطه در استان همدان که از محل طرح های uso وزارت ارتباطات تامین اعتبار شده به تکنولوژی نسل سوم تلفن همراه متصل شوند که این مهم محقق شده است.

حال حاضر ۴۷۸ نقطه سایت نسل سوم در استان همدان وجود دارد که با اتمام پروژه فازهای هفتم و هشتم، این نقاط به بیش از ۵۰۰ سایت افزایش پیدا خواهد کرد

مدیرکل ارتباطات استان همدان با اشاره به طرح های توسعه ای مخابرات منطقه همدان در سال جاری گفت: در حال حاضر ۴۷۸ نقطه سایت نسل سوم در استان همدان وجود دارد که با اتمام پروژه فازهای هفتم و هشتم، این نقاط به بیش از ۵۰۰ سایت افزایش پیدا خواهد کرد.

ساکی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و لزوم استفاده ۱۳میلیون دانش آموز در کشور از بستر فضای مجازی و  اینترنت، عنوان کرد: سال گذشته با توجه به تعطیلی مدارس این نیاز به اوج خود رسید و در همین راستا کل شبکه به صورت ۲۴ساعته پایش، نگهداری، کنترل و در صورت لزوم تعمیر شده است.

مدیرکل ارتباطات استان همدان با یاداوری اینکه استان همدان در حوزه نگهداری و پشتیبانی شبکه ارتباطات سیار، مطابق شاخص های ارزیابی قوانین و دستورالعمل ها دارای رتبه اول کشوری است؛ افزود: میانگین تعمیر سایت ها نباید بیش از ۳۰۰ دقیقه طول بکشد که میانگین این رقم در استان همدان ۲۵۰دقیقه است و بر همین اساس استان همدان در رتبه اول کشور قرار گرفته است.

ساکی با بیان اینکه در شرایط اپیدمی ویروس کرونا، حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات یکی از موثرترین راه هایی است که می تواند بیش­ ترین اطلاع رسانی و آگاهی بخشی را به جامعه بدهد، عنوان کرد: مدافعان بخش ارتباطات و مخابرات استان همدان پا به پای مدافعان سلامت در این مدت تلاش بی وقفه ای داشتند و در حال حاضر ارتباطات، با امنیت، سلامت، آرامش آحاد مردم و تحصیل دانش آموزان و دانشجویان ارتباط تنگاتنگی دارد.

مدیرکل ارتباطات همدان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه قطع برق، قطع فیبر و  دزدی کابل ها و تجهیزات مخابراتی، مهم ترین مخاطره این مجموعه شناخته شده است، عنوان کرد: در این راستا از مردم در خواست داریم در صورت مشاهده دزدی کابل ها و تجهیزات مخابراتی با شماره تلفن ثابت  ۲۰۲۱ مخابرات و یا به شماره ۱۱۰ پلیس تماس بگیرند.

کد خبر: ۸۹٬۵۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha