۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷
۷۰۰ میلیارد تومان برای حمایت از واحدهای تولیدی لرستان اختصاص یافت
رئیس سازمان صمت لرستان:

۷۰۰ میلیارد تومان برای حمایت از واحدهای تولیدی لرستان اختصاص یافت

لرستان- منصوری، رئیس سازمان صمت لرستان گفت: ۷۰۰ میلیارد تومان به منظور تأمین منابع مالی و سرمایه در گردش برای واحدهای تولیدی کوچک لرستان در نظر گرفته شده است.

بهزاد منصوری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: واحدهای استان بر اساس نوع فعالیتشان یک تنوع منحصر به فرد دارند البته تعداد محدودی واحدهای‌ بزرگ تولیدی داریم، مابقی آن ها بنگاه‌های اقتصادی کوچک هستند.

وی افزود: یکی از معایب بنگاه‌های کوچک اقتصادی این است که به تغییرات کلان اقتصادی، سریع واکنش نشان می‌دهند و بسیار اثرپذیر هستند؛ مثلاً همین موضوع افزایش قیمت مواد اولیه به شدت هزینه‌های ثابت و متغیر این واحدها را تحت تأثیر قرار داده است.

رئیس سازمان صمت لرستان عنوان کرد: وجود تنگناهای مالی و هزینه‌های مربوط به تامین اجتماعی، امور مالیاتی، حامل‌های انرژی، تغییرات نرخ مزد کارگران و کارکنان از دیگر مشکلات واحدهای تولیدی است.

وی خاطرنشان کرد: همه واحدها برای اینکه بتوانند در بازار بمانند و با رقبایشان رقابت کنند، نیازمند این هستند که ماشین‌آلات خود را به روز کنند تا بتوانند تنوع و کیفیت محصولات تولیدی را بالا ببرند که متاسفانه بعضی از واحدهای تولیدی ما فاقد چنین ظرفیت‌هایی هستند در نتیجه هزینه‌های تولید بالا می‌رود.

منصوری تصریح کرد: یکی دیگر از معایب عمده واحدهای ما این است که تنها به بازار داخل استان و بازار ملی نگاه می‌کنند، ما کمتر بنگاهی داریم که نگاه صادراتی داشته باشد، اگر ما بتوانیم یک استراتژی برای بنگاه‌های تولیدی ایجاد کنیم که نگاه صادراتی داشته باشند طبیعتا تنش‌ها، مسائل و مشکلات این واحدها کمتر می شود و آنها به بالندگی لازم در این واحدها می‌رسد.

رییس سازمان صمت لرستان بیان کرد: الان نه تنها در استان بلکه سیاست دولت و وزارت این است که به بهترین شکل ممکن مواد مورد نیاز که ساخت داخل نیست را از طریق واردات و تامین ارز برای واحدهای تولیدی فراهم کنیم مگر اینکه کالای مشابه داخلی آن ساخته شود که آن هم مجوزش در اختیار استان نیست و به سیستم متمرکز و وزارت مربوط است.

وی گفت: نگاه ما به بحث تولید این است که در تأمین منابع مالی و سرمایه در گردش واحدها به آنها کمک کنیم که خوشبختانه این اتفاق افتاده است و ما توانستیم از طریق وزارتخانه و به عنوان یک استان پایلوت ورود پیدا کنیم و تاکنون مبلغی حدود ۷۰۰ میلیارد را برای واحدها تأمین و واحدهایی را برای دریافت تسهیلات به وزارتخانه و بانک عامل معرفی کرده‌ایم.

کد خبر: ۸۹٬۴۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha