۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۷
ضرورت ورود تکنولوژی تولید چرم از پوست ماهی به خرمشهر| باید دباغی‌های صنعتی احداث شود
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

ضرورت ورود تکنولوژی تولید چرم از پوست ماهی به خرمشهر| باید دباغی‌های صنعتی احداث شود

خرمشهر- صحرائی، یک تولیدکننده چرم در خرمشهر گفت: با توجه به ظرفیت‌های صیادی رودخانه‌های خرمشهر به راحتی می‌توان تکنولوژی تولید چرم از پوست ماهی را وارد این شهر کرد.

سارا صحرائی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: عدم شناخت مردم نسبت به مزایای چرم طبیعی در مقابل چرم مصنوعی یکی از مشکلات صنعت چرم در خرمشهر است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر قدرت خرید مردم و اینکه دغدغه مردم محصول گران قیمت حتی با دوام نیست و این خود یک مشکل بزرگتر است و اولویت آنها خرید کالای ارزان است.

این تولیدکننده چرم خرمشهر ادامه داد: چرم طبیعی یک مراحل برای آماده‌سازی دارد و هزینه فرآیند آن بالا است.

واردات چرم چینی
صحرائی وجود کالاهای بی کیفیت چینی با قیمت پایین را از مشکلات چرم دوزی در خرمشهر و آبادان عنوان کرد و گفت: متاسفانه در حال حاضر چرم چینی وارد می‌شود و مردم ترجیحشان این است اجناس بی کیفیت چینی که ظاهر آراسته‌ای دارند و قیمت پایین‌تری نسبت به چرم طبیعی دارند استفاده کنند.

وی نبود مواد اولیه در شهرهای خرمشهر، آبادان و شهرهای اطراف را از دیگر مشکلات چرم دوزی برشمرد و بیان کرد: ناچاریم مواد اولیه را از شهرهای دورتر مانند تهران، اصفهان و مشهد تهیه کنیم و هزینه حمل و نقل به هزینه مواد اولیه اضافه می‌شود و در نهایت بر روی قیمت تمام شده محصول ما نیز تاثیرگذار است.

این تولیدکننده چرم خرمشهر در همین خصوص توضیح داد: این موضوع در حالی است که خرمشهر با توجه کشتارگاه صنعتی که دارد قابلیت این را دارد که دباغی‌هایی در آن احداث شود.

پوست دام‌های خرمشهر
صحرائی با بیان اینکه در سطح دنیا بر روی چرم‌هایی که از پوست بعضی ماهی‌ها تولید می‌شود کار می‌کنند، افزود: این طرح بسیار موفق بوده و در ایران نیز پوست ماهی‌های دباغی شده تا حدودی وارد شده است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به وجود ظرفیت‌های صیادی خرمشهر اظهار کرد: با توجه به شرایط محیطی که داریم و رودخانه‌هایی که در اطرافمان است و همچنین ماهی‌هایی که صید می‌شود به راحتی می‌توانیم این تکنولوژی را وارد شهرستان خرمشهر و آبادان کنیم و در شهرک‌های صنعتی واحد تولید دباغی احداث کنیم.

از پوست ماهی که اکنون گران قیمت است می‌توانیم چرم‌هایی تولید کنیم که از آن محصولات زیبا تولید می‌شود و همچنین از دام‌هایی که در منطقه ذبح می‌شود بتوانیم به جای اینکه پوست آنها را به شهرهای دیگر بفرستیم، می‌توان در همین منطقه دباغی‌ها را انجام بدهیم که در نهایت آن مواد اولیه ما که چرم است با قیمت مناسبت‌تری ارائه شود

این تولیدکننده چرم خرمشهر ادامه داد: از پوست ماهی که اکنون گران قیمت است می‌توانیم چرم‌هایی تولید کنیم که از آن محصولات زیبا تولید می‌شود و همچنین از دام‌هایی که در منطقه ذبح می‌شود بتوانیم به جای اینکه پوست آنها را به شهرهای دیگر بفرستیم، می‌توان در همین منطقه دباغی‌ها را انجام بدهیم که در نهایت آن مواد اولیه ما که چرم است با قیمت مناسبت‌تری ارائه شود.

نوآوری، خلاقیت و صادرات
صحرائی ارتقای صنعت چرم خرمشهر و آبادان را در گروی احداث دباغی‌های صنعتی دانست و گفت: باید به نیروهای با استعداد آموزش داده شود و اینکه با نوآوری و خلاقیت بتوانیم آگاهی و اطلاعات به مردم بدهیم تا در خصوص مزایای محصولات چرم اطلاع رسانی کنیم و آن را ارتقا بدهیم.

وی اضافه کرد: بیشترین علاقه مردم در صنعت چرم به کیف، کفش و کمربند معطوف می‌شود و معمولا از این سه محصول به خوبی استقبال می‌شود و در حال حاضر کارهای جدیدتری نیز انجام می‌شود که مورد استقبال قرار گرفته است.

این تولیدکننده چرم خرمشهر با تاکید بر اینکه آینده چرم در خرمشهر بد نیست و چشم اندازی که می‌بینم مناسب است، گفت: با توجه به اینکه شهر مرزی هستیم و بر روی صادراتمان می‌توانیم خوب کار کنیم، اگر اقدامات اصولی انجام شود می‌تواند آینده خوبی داشته باشد و همچنین چنانچه تولیدکننده‌ها بر روی نوآوری و خلاقیت متمرکز شوند این صنعت آینده خوبی خواهد داشت.

کد خبر: ۸۹٬۴۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha