۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹
 شرایط کنونی جوجه ها، بازار را با کمبود مرغ مواجه خواهد کرد
دبیر کانون مرغداران گوشتی کشور:

شرایط کنونی جوجه ها، بازار را با کمبود مرغ مواجه خواهد کرد

فروغی، دبیر کانون مرغداران گوشتی کشور گفت: شرایط پیش رو با کمبود جوجه یک روزه در صنعت طیور با چالش های جدی مواجه خواهد شد و اگر این روند ادامه دار باشد با کمبود مرغ مواجه می شویم.

به گزارش بازار، پرویز فروغی ‌دبیر کانون مرغداران گوشتی ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر قیمت جوجه یکروزه در بازار به ۲ برابر قیمت مصوب یعنی حدود ۸۰۰۰ تومان رسیده است گفت: شرایط پیش رو با کمبود جوجه یک روزه در صنعت طیور با چالش های جدی مواجه خواهد کرد و اگر این روند ادامه دار باشد ممکن است حتی با کمبود مرغ و صف های طولانی هم مواجه شویم.

پرویز فروغی با بیان اینکه وضعیت بازار جوجه یکروزه نه تنها بهتر نشده بلکه بدتر نیز شده و قیمت ها به حدود ۸۰۰۰ تومان هم رسیده است گفت: قیمت مصوب جوجه یکروزه ۴۲۰۰ تومان است ولی این نرخ در بازار رعایت نمی شود و مرغداران مجبور هستند با ۲ برابر قیمت جوجه یکروزه تهیه کنند.

وی ادامه داد: افزایش قیمت جوجه یکروزه منجر به این شده که بسیاری از تولیدکنندگان دیگر قادر به جوجه ریزی نباشند و واحدهای تولیدی خود را تعطیل کنند.

دبیر کانون مرغداران گوشتی اضافه کرد: از آن طرف بالا رفتن بیش ۳۰ درصد قیمت نهاده ها مثل ذرت و سویا و نیز تاخیر ۱۵ تا ۲۰ روزه تا رسیدن به دست مرغداران حمل و نقل و ... این موارد تولید را با مشکلات بسیاری مواجه کرده است.

وی تصریح کرد: در این ماه حدودا ۱۴۰ میلیون جوجه باید تولید می شد که حدودا ۹۵ میلیون جوجه تولیدمی باشد قیمت کرایه های حمل و نقل و جوجه دو برابر شده و قیمت مصوب ذرت و سویا نیز افزایش یافته است ذرت از ۱۵۰۰ به ۱۹۰۰ رسیده و سویا از ۲۴۵۰ به ۳۴۰۰ رسیده است با تمام این مولفه های تولید مرغ و گرانی جوجه باید منتظر چنین حوادثی در تغییر قیمت ها باشیم.

فروغی در پایان گفت: شرایط پیش رو با کمبود جوجه یک روزه در صنعت طیور با چالش های جدی مواجه خواهد کرد و اگر این روند ادامه دار باشد ممکن است حتی با کمبود مرغ و صف های طولانی هم مواجه شویم.

کد خبر: ۸۹٬۳۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha