۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸
مرسدس «اس ال» با شاسی و بدنه جدید می‌آید
مرسدس به دنبال کاهش وزن

مرسدس «اس ال» با شاسی و بدنه جدید می‌آید

مرسدس بنز امروز سازه سبک وزن شاسی اس ال را منتشر و اعلام کرده که کامپوزیت‌ها، آلیاژ آلومینیومی، آلیاژهای فولادی، ترکیبات منیزیم و الیاف برای افزایش ایمنی استفاده کرده است.

بازار؛ گروه خودرو: خودروسازان برای تولید محصولاتی با شتاب و سرعت بالا توام با آلایندگی کم، همواره به دنبال ساخت خودرو با وزن کم هستند. این مورد سبب شد که آلیاژها، فناوری‌ها و شاسی‌های سبک وزن طراحی و تولید شود. خودروسازان آلمانی همواره پیشتاز در تولید محصولات با وزن کم و ایمن هستند. سرآمد این خودروسازان، مرسدس بنز بوده که به لطف جادوی سازه و بدنه، همیشه ستاره‌های درخشان تست‌های ایمنی را به خود اختصاص داده است.
این خودروساز آلمانی همواره تلاش کرده که محصولات اسپرت و کوپه خود را برای فرار از قوانین آلایندگی و افزایش فروش، سبک و ایمن به بازار عرضه کند.
اگر به بازار جهانی خودرو نگاهی کنیم، متوجه خواهیم شد که محصولات کانورتیبل مزدا به ویژه ام ایکس ۵ میاتا و فولکس واگن تی روک پیشتازی دارند. از سوی خودروسازان مطرح و لوکس ساز نیز به دنبال کاهش محصولات کانورتیبل هستند. زیرا در ۱۵ سال گذشته محبوبیت دو کلاس خودرویی مذکور به شدت کاهش یافته و برنامه‌ای برای افزایش فروش آن از سوی خودروسازان وجود ندارد. به همین دلیل مرسدس بنز تصمیم گرفته که محصول اسطوره‌ای خود یعنی اس ال سی را با توقف تولید همراه کند.

این خودروساز آلمانی ای ام جی جی تی رودستر را با افزایش عرضه مواجه کرده است، نسل بعدی اس ال اسپورت را احیا تولید خواهد کرد تا با این محصول بتواند مجدد حس رانندگی خودرو فرمول و اسپرت را مجدد به راننده القا کند. این نسل جدید اس ال توسط یک تیم خبره مهندسی و طراحی باز تولید شده که اواخر سال جاری به تولید خواهد رسید.
اما ماجرا به اینجا ختم نمی‌شود، مرسدس بنز بار دیگر صنعت خودرو را غافلگیر کرد. این خودروساز امروز سازه سبک وزن شاسی اس ال را منتشر کرد. سازه‌ای که بیش از گذشته در طراحی ظاهر خودرو را به سمت اسپرت بودن هدایت کرده است.

گروه خودروسازی مرسدس بنز توضیح داده است که نیاز به ایجاد یک طرح از پیشرانه‌های الکتریکی جهت جایگزینی موتورهای احتراق داخلی دارد. این خودروساز از سوی دیگر به سمت استفاده از کامپوزیت‌ها، آلیاژ آلومینیومی، آلیاژهای فولادی، ترکیبات منیزیم و الیاف برای ساخت شاسی این خودرو بهره گرفته است. این ویژگی سبب می‌شود علاوه بر کاهش وزن، استحکام بالا نیز در پیش داشته باشد. مرسدس فقط برای ایمنی به این سازه اکتفا نکرد، بلکه از سیستم ایمنی-محافظتی جدید که در پشت صندلی‌ها تعبیه شده و در صورت بروز حادثه جهت حفاظت از جان سرنشین فعال می‌شود، بهره گرفته است. این سیستم علیرغم ایمنی بالا راحتی قابل توجهی را نیز ایجاد کردده است.

در مقایسه شاسی و بدنه جدید با طرح قدیمی، ساختار بدنه اس ال جدید دارای مقاومت پیچشی با افزایش ۱۸ درصدی است. استحکام عرضی در این شاسی نسبت به شاسی قبل ۵۰ درصد افزایش داشته است. از سوی استحکام طولی ۴۰ درصد رشد داشته که یک کابین ایمن در اختیار سرنشین قرار گیرد. تغییرات و پیشرفت‌های که برای سبک سازی بدنه و شاسی در پیش گرفته شده حدود ۲۷۰ کیلوگرم از وزن خودرو را کاهش داده است. این وزن شامل اجزای بدنه مانند درها، در صندوق عقب و قطعات بدنه نمی‌شود.
مرسدس بنز ای ام جی، اولویت تولید و توسعه را مبتنی بر کاهش بیشتر مرکز ثقل در محصول اس ال قرار داده است. هرچند که این خودروساز آلمانی اعلام کرده این موضوع بسته به نوع بازار به دلیل استانداردهای مختلف، متفاوت است.

باید منتظر بود و دید که با وجود تغییرات عمده در ساختار شاسی و بدنه این خودرو، تیم مهندسی برای اتمام پروژه تا سه سال آینده چه خودروی با چه قدرتی را عرضه خواهند کرد. قابل ذکر است که تولید این محصول در شهر برمن آلمان که نسل اس ال آر ۲۳۱ در آنجا تولید می‌شود، ساخته خواهد شد.

کد خبر: ۸۹٬۳۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha