۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹
بازار مرغ با قیمت گذاری دستوری مدیریت نمی شود
عضو اتاق بازرگانی مازندران:

بازار مرغ با قیمت گذاری دستوری مدیریت نمی شود

ساری- میران، عضو اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به رتبه اول استان در تولید مرغ، گفت: کمبود مرغ در استان نداریم ولی با قیمت های دستوری نمی توان بازار را مدیریت کرد.

امیر میران آملی در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار اینکه این استان رتبه اول صنعت طیور را در کشور دارد، افزود: این استان تامین کننده مرغ دیگر استان ها از جمله تهران بود و در استان کمبود مرغ وجود ندارد.

وی اختلال و اشکال در بازار مرغ را ناشی از وجود رانت های پشت پرده دانست و گفت: این رانت ها سبب می شود تا نهاده ها به موقع و به اندازه کافی در اختیار مرغدار قرار نگیرد.

وی با عنوان اینکه بخشی از مشکلات و رانت ها ناشی از ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی است، افزود: کمبود نهاده ها و رانت سبب شده تا مرغ گران به دست مصرف کننده برسد.

عضو اتاق بازرگانی مازندران با تاکید بر ضرورت حذف ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی، قیمت مرغ را متاثر از وضعیت عرضه و تقاضا دانست و گفت: لازم است دولت کارت پروتئینی به مصرف کننده ارائه دهد تا او برای انتخاب نوع پروتئین تصمیم گیری کند.

وی با عنوان اینکه با قیمت گذاری های دستوری نمی توان بازار مرغ را مدیریت کرد، افزود: متاسفانه طی دهه های اخیر قیمت گذاری های دستوری برای تعیین مرغ جواب ندارد و مرغداری چوب برخی بی مدیریتی ها را می خورند.

میران با عنوان اینکه نهاده هایی که امسال واگذار می شود باید سال قبل در اختیار قرار می گرفت، ادامه داد: هزینه های تولید مرغ افزایش یافته است.

کد خبر: ۸۹٬۳۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha