۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵
پیشرفت طرح‌های آبخیزداری قزوین به ۸۰ درصد رسید
معاون اداره کل منابع طبیعی قزوین:

پیشرفت طرح‌های آبخیزداری قزوین به ۸۰ درصد رسید

قزوین- معاون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین گفت: پیشرفت طرح‌های آبخیزداری استان از محل اعتبارات سال ۹۹ به ۸۰ درصد رسیده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین، مهدی شاپورزاده اظهار داشت: سال گذشته از محل صندوق توسعه ملی ۱۶۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح های آبخیزداری به استان قزوین اختصاص یافته بود.

وی گفت: تمرکز طرح های آبخیزداری در استان قزوین بر کنترل سیلاب و ذخیره آب های زیرزمینی و جلوگیری از فرسایش خاک است که به صیانت از منابع آب و خاک کمک می کند.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین افزود: احداث بندهای ملاتی، خشکه چینی و سنگ توری (گاویونی) در حوزه های آبخیز شهرستان های مختلف به ویژه قزوین، تاکستان و آوج از مهمترین طرح های آبخیزداری اجرا شده در استان محسوب می شود.

شاپورزاده افزود: اعتبارات آبخیزداری ۱۴۰۰ نیز تا نیمه اول خرداد ماه اعلام می شود و براساس آن برنامه های خود را به ترتیب اولویت در حوزه های آبخیز استان اجرا خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه طی سه سال، اعتبارات طرح های آبخیزداری از محل صندوق توسعه ملی تامین شده است،افزود: این مهم موجب تقویت اعتبارات این حوزه شد و افزایش تعداد طرح های آبخیزداری در استان به ۱۱ حوزه آبخیز را در پی داشت.

کد خبر: ۸۹٬۳۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha