۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹
بلاتکلیفی سدهای شهریار و شهید مدنی در تبریز
استاندار آذربایجان شرقی مطرح کرد؛

بلاتکلیفی سدهای شهریار و شهید مدنی در تبریز

تبریز- استاندار آذربایجان‌شرقی، انتقال آب ارس به تبریز را مهم‌ترین پروژه آبی استان خواند و گفت: سدهای شهریار و شهید مدنی تبریز در بلاتکلیفی هستند.

به گزارش بازار به نقل از استانداری آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در دو سال گذشته در حوزه مدیریت کلان آب در استان کارهای زیادی صورت گرفته و در یکی دو ماه آینده سدهای قیز قلعه‌سی و خداآفرین آبگیری خواهد شد.

 وی افزود: متاسفانه با وجود سرمایه‌گذاری‌های کلانی که در سدهای مهم مدنی، شهریار و ونیار انجام گرفته حالا که به آخر کار رسیده‌اند، ناقص مانده‌اند و امیدواریم این سدها نیز به‌زودی تکمیل شوند.

پورمحمدی یادآور شد: در زمان افتتاح سد کلقان که به شکل ویدئوکنفراس توسط رئیس جمهور صورت گرفت، درخواست کردم مبلغ ۶۵۰ میلیارد تومان برای به پایان رساندن سدهای قیز قلعه‌سی، گردیان و خداآفرین اختصاص دهند که ۳۵۰ میلیاردی مساعدت شد.

استاندار آذربایجان‌شرقی در عین حال خاطرنشان کرد: کارهایی برای  رفع تنش آبی تبریز در کوتاه مدت صورت می‌گیرد، اما مهم‌ترین پروژه در این ارتباط انتقال آب ارس به تبریز است که طی دو تا سه سال مسئله تنش آبی تبریز را برای حداقل ۲۵ سال حل خواهد کرد.

وی متذکر شد: حدود ۳۵ کیلومتر از این پروژه اجرا شده ولی از هرزندات تا تبریز که ۱۰۵ کیلومتر است، متاسفانه از سال ۹۲ تا کنون معطل مانده؛ چرا که کنسرسیوم برنده مناقصه متعهد بودند منابع مالی را تامین کنند ولی نتوانستند و خط اعتباری ایران و چین هم به مشکل برخورد.

پورمحمدی توضیح داد: بالاخره سال گذشته قرارداد این کنسرسیوم لغو شد و با هماهنگی وزارت نیرو قرار شد، قرارداد اجرای پروژه با قرارگاه خاتم‌الانبیا بسته شود.

وی اضافه کرد: این پروژه از دو بعد تامین آب و نقش پدافندی آن برای استان بسیار مهم است؛ چرا که در صورت بروز مشکل در هر یک از خطوط انتقال زرینه‌رود و ارس می‌توانند جایگزین هم شوند.

کد خبر: ۸۹٬۳۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha