۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۲:۵۱
ورود رئیس مجلس به بحث رمز ارزها | نظر دستگاه اجرایی درباره ساماندهی بازار رمز ارز واحد نیست
نماینده مردم تهران در مجلس در گفتگو با بازار:

ورود رئیس مجلس به بحث رمز ارزها | نظر دستگاه اجرایی درباره ساماندهی بازار رمز ارز واحد نیست

مجتبی رضا خواه نماینده مردم تهران در مجلس گفت: دستگاه های اجرایی نسبت به ساماندهی بازار رمز ارزها نظرات مختلف دارند و یک نظر واحد وجود ندارد.

مجتبی رضا خواه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به مشکلات بازار رمز ارزها در کشور گفت: بازار رمرز ارزها در دنیای امروز روبه توسعه و گسترش است و اما آنچه که در ایران رخ می دهد گویای این است که این بازار هنور داراری چارچوب قانونی نیست.

وی با بیان اینکه ضرورت دارد تا بازار رمز ارزها دارای چارچوب قانونی باشد، تصریح کرد: طبیعتا شرکت هایی که در این زمینه فعال هستند و خدمات ارائه می دهند باید تحت یک چارچوب مشخصی فعالیت کنند، البته فعالیت اقتصادی رمز ارزها موضوع جدیدی است و هنوز در قالب قانون و حتی آئین نامه دستگاه های اجرایی قرار نگرفته است که این مسئله باید برطرف شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه بسیاری از افراد به سمت این بازار جذب شده‌اند، بیان داشت: نگرانی که در این زمینه وجود دارد این است که چون این بازار چارچوب مشخصی ندارد ممکن است افرادی از این بازار کلاهبرداری کنند، به همین دلیل رئیس مجلس به این مسئله ورود کرد و نامه ای را به بانک مرکزی در همین زمینه ارسال کرد تا این موضوع مورد رصد قرار گیرد و احتمالا از کلاهبرداری هایی که ممکن است در این فضا ایجاد شود، جلوگیری کند.

رضا خواه تاکید کرد: این احتمال وجود دارد که در زمینه رمز ارزها در کشور کلاهبرداری انجام شود، با این حال بخشی از این بازار هم می تواند درست کار کند البته چون هنوز این بازار چارچوب مشخصی ندارد ممکن است افرادی از این فضا سوءاستفاده کنند، کما اینکه در موضوعات دیگر هم چنین اتفاقی رخ داده و به اصطلاح افرادی از بازار سوءاستفاده کرده اند که نهایتا دود ضرر کلاهبرداری به چشم مردم رفته است.

وی تاکید کرد: به همین خاطر مجلس به این مسئله ورود کرده و از بانک مرکزی خواسته تا نظارت دقیق تری بر بازار رمز ارزها داشته باشد.

این نماینده مجلس ادامه داد: طبیعتا سودآوری که این بازار در چند وقت گذشته نشان داده، افرادی را به سمت خود جذب کرده است و چون افراد به دنبال سودآوری هستند، وارد این بازار شده اند لذا بنده نمی توانم به افراد توصیه کنم که به این بازار ورود کنند و یا نکنند و دلیل آن این است که برخی از افراد ورود می کنند و مراقب هستند که اموالشان مورد آسیب قرار نگیرد و اما برخی هم تخصص لازم را ندارند لذا این موارد بستگی به این دارد که آن فرد به چه میزان از این بازار اطلاعات داشته باشد، اما از انجایی که این بازار بدون چارچوب مشخص است، نگرانی از جنبه حاکمیتی وجود دارد که ممکن است این مسئله مشکلاتی را برای عده ای از مردم ایجاد کند، به همین دلیل مجلس ورود کرده تا این بازار ساماندهی شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: البته این راهم باید گفت که دستگاه های اجرایی نسبت به ساماندهی این بازار نظرات مختلف دارند و  یک نظر واحد وجود ندارد و شاید همین موضوع هم باعث شده تاکنون یک تصمیم گری واحدی در این زمینه گرفته نشود، در عین حال ما معتقدیم که باید یک حداقل هایی در این بازار رعایت شود تا از کلاهبرداری اموال مردم جلوگیری شود.

کد خبر: ۸۹٬۲۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha