۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹
 ۹۴ درصد جمعیت روستایی زنجان از اینترنت پرسرعت بهره مند هستند
سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات زنجان:

۹۴ درصد جمعیت روستایی زنجان از اینترنت پرسرعت بهره مند هستند

زنجان- سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات زنجان با بیان اینکه ۶۱۱ روستای استان زنجان از اینترنت پرسرعت بهره مند هستند، گفت: ۹۴ درصد از جمعیت روستایی استان به اینترنت پرسرعت متصل هستند.

به گزارش بازار به نقل از ارتباطات و فناوری زنجان، حامدسرائی گفت: در استان تاکنون نزدیک به ۴۷۰ هزار خط تلفن واگذار شده است که از این تعداد شرکت مخابرات ۹۱ درصد واگذاری ها را انجام داده است.

وی اظهار کرد: تعداد شرکت های ارائه دهنده ارتباطات ثابت (FCP) از ۶ به هشت شرکت افزایش یافته است.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات زنجان گفت: تاکنون بیش از ۹۰ کیلومتر فیبر نوری در شهرستان های زنجان، خدابنده و ایجرود به منظور توسعه زیرساخت ارتباطات پهن باند در روستاهای استان احداث شده است.

 سرائی تاکید کرد: تعداد مشترکین شهری اینترنت خانگی مبتنی بر فیبر نوری در قالب FTTH بر اساس زیرساخت فیبر نوری افزایش ۳۴ درصدی داشته و هم اکنون توسعه پروژه FTTH توسط مخابرات منطقه زنجان در حال اجرا می باشد.

وی افزود: استان زنجان از لحاظ پهنای باند در شرایط مطلوبی قرار دارد و ظرفیت پهنای باند ورودی استان با افزایش دو برابری نسبت به انتهای سال ۱۳۹۸ به ۲۰۰ گیگابیت بر ثانیه رسید که در سال ۹۹ در شرایط بیشینه مصرف پهنای باند نزدیک به دو سوم ظرفیت بلااستفاده بوده است.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات زنجان به رشد ۲۲ درصدی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان در بهره مندی از اینترنت پرسرعت اشاره کرد و گفت: این آمار در ۶ ماه اول سال  ۹۹ به میزان ۶۴ درصد بود که در پایان سال ۹۹ به ۸۶ درصد رسیده است.

سرائی افزود: از مجموع ۷۱۲ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان زنجان تاکنون ۶۱۱ روستا از دسترسی اینترنت پرسرعت بهره مند هستند.

 وی تصریح کرد: هم اکنون ۹۴ درصد از جمعیت روستایی استان زنجان به اینترنت پرسرعت متصل هستند.

کد خبر: ۸۹٬۲۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha