۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۶
۱۳ سال انتظار برای تکمیل پروژه بزرگراه اهر- تبریز/ مسئولان وعده جدید دادند
بازار گزارش می‌دهد؛

۱۳ سال انتظار برای تکمیل پروژه بزرگراه اهر- تبریز/ مسئولان وعده جدید دادند

تبریز- بزرگراه ۱۳ ساله اهر- تبریز از پروژه‌هایی است که دو رئیس جمهور برای اتمام آن وعده داده بودند ولی تاکنون به صورت کامل تکمیل نشده و به نظر می‌رسد باید منتظر وعده رئیس دولت سیزدهم نیز باشیم.

علی دایلاری؛ گروه استان‌ها: بزرگراه اهر - تبریز یکی دیگر از پروژه‌های نیمه تمام استان آذربایجان شرقی است که بعد از گذشت ۱۳ سال، تاکنون به اتمام نرسیده است.

۱۳ سال از کلنگ زنی بزرگراه اهر- تبریز گذشت؛ بزرگراهی که در طول سال‌ها وعده‌های زیادی به خود دید، نام‌های متنوعی چون جاده بی‌پایان به خود گرفت و به اتمام نرسیدنش قربانیان زیادی گرفت.

عملیات اجرایی بزرگراه اهر- تبریز از سال ۸۷ آغازشده و درست از همان سال وعده‌های مسئولان کشوری و استانی در خصوص اتمام آن از یکدیگر پیشی گرفته و هر کدام، تاریخی برای اتمام این پروژه اعلام کرده‌اند تا بزرگراه اهر- تبریز پس از ۱۳ سال به موقعیت امروز خود برسد و وعده‌های مسئولان مختلف را با خود به یادگار داشته باشد.

محمود احمدی نژاد و حسن روحانی دو رئیس جمهوری بودند که وعده تکمیل بزرگراه اهر- تبریز را دادند که هرگز عملی نشد

پروژه‌ای که دو رئیس جمهور وعده تکمیلش را دادند
محمود احمدی نژاد و حسن روحانی دو رئیس جمهوری بودند که وعده تکمیل بزرگراه اهر- تبریز را دادند که هرگز عملی نشد و حالا مردم اهر و تبریز منتظر وعده رئیس جمهور دولت سیزدهم هستند.

آمار تصادفات و به دنبال آن کشته و زخمی‌های جاده قدیمی این محور، بسیار بالا بوده و کمتر خبر تصادفی از جاده‌های استان شنیده می‌شود که اثری از جاده اهر- تبریز در آن نباشد و همین امر سبب شده که شنیدن نام این جاده یادآور مصیبت و سوز از دست دادن عزیز برای بسیاری از خانواده‌ها باشد.

۱۳ سال انتظار برای تکمیل پروژه بزرگراه اهر- تبریز/ مسئولان وعده جدید دادند

بعد از گذشت چندین سال و افتتاح قطعه‌هایی از این بزرگراه، این بار مسئولان وعده جدیدی داده و از اتمام پروژه تا شهریور ماه سال جاری خبر می‌دهند

حال بعد از گذشت چندین سال و افتتاح قطعه‌هایی از این بزرگراه، این بار مسئولان از اتمام پروژه تا شهریور ماه سال جاری خبر می‌دهند. البته این بار نیز باید منتظر ماند و دید که این وعده نیز همچون وعده‌های داده‌شده در طول ۱۳ سال چقدر می‌تواند کارساز باشد.

عملیات اجرایی این بزرگراه به طول ۹۰ کیلومتر و عرض دو خطه احداثی ۱۱ متر با هفت دستگاه پل بزرگ و ۲۸۰ آبرو از سال ۱۳۸۷ به کارفرمایی اداره کل راه و شهرسازی استان آغاز شده است.

حدود ۴۰ کیلومتر از این بزرگراه از سال ۱۳۸۶ تا سال ۹۷ زیر بار ترافیک رفته بود و از سال ۹۷ تا کنون بیش از ۴۰ کیلومتر به آن اضافه شده و هم اکنون به ۸۴ کیلومتر رسیده است.

۱۳ سال انتظار برای تکمیل پروژه بزرگراه اهر- تبریز/ مسئولان وعده جدید دادند

انتقاد از روند کند احداث بزرگراه اهر- تبریز
احمد محرم‌زاده نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار بازار با انتقاد از روند کند احداث بزرگراه اهر- تبریز گفت: انتظار داشتیم تا در دوازدهمین سال، بزرگراه اهر- تبریز تکمیل شود اما برخی عوامل دست به دست داد تا این پروژه سال گذشته به اتمام نرسد.

در تلاش هستیم تا اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه بزرگراه اهر- تبریز توسط وزارت راه و شهرسازی تخصیص یابد

وی با بیان اینکه این پروژه باعث توسعه منطقه ارسباران می‌شود، ادامه داد: در تلاش هستیم تا اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه بزرگراه اهر- تبریز توسط وزارت راه و شهرسازی تخصیص یابد.

اختصاص ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای تسریع در تکمیل بزرگراه اهر- تبریز
خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی نیز در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به این‌که ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای تسریع در تکمیل بزرگراه اهر- تبریز و تقاطع‌های این پروژه تخصیص می‌یابد، افزود: پرونده بزرگراه اهر- تبریز تا پایان تابستان ۱۴۰۰ بسته می‌شود.

وی از تعیین ردیف بودجه آزادراه اهر- باکو در لایحه بودجه ۱۴۰۰ با پیگیری‌های نماینده مردم اهر و هریس خبر داد و گفت: استان آذربایجان‌شرقی با پروژه آزادراه اهر- باکو به کشور آذربایجان متصل می‌شود.

وی ادامه داد: حدود چهار کیلومتر از پروژه بزرگراه اهر- تبریز باقی مانده است که البته مسافت زیادی از آن آسفالت شده و در حدود یک و نیم کیلومتر باقی مانده است.

۱۳ سال انتظار برای تکمیل پروژه بزرگراه اهر- تبریز/ مسئولان وعده جدید دادند

آخرین وعده‌ای که عملی نشد
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی طی ماه‌های گذشته در گفتگو با خبرنگار بازار اعلام کرده بود که چهار کیلومتر باقی‌مانده بزرگراه اهر- تبریز تا پایان خرداد سال جاری زیر بار ترافیک می‌رود.

با نزدیک شدن به زمان وعده ابوالقاسم سلطانی می‌بینیم که این وعده نیز همچون وعده‌های دیگر هرگز محقق نخواهد شد چراکه هنوز این پروژه منتظر تخصیص اعتبار است.

افزایش قیمت مصالح یکی از دلایل تأخیر در تکمیل پروژه
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی معتقد است افزایش قیمت مصالح و محدود بودن اعتبارات دولتی از عوامل تأخیر در اجرای این پروژه است.

وی با بیان اینکه حدود ۸۴ کیلومتر از بزرگراه اهر- تبریز چهار خطه است، افزود: بارندگی زودهنگام و یخبندان منطقه در سال گذشته، منجر به تعطیلی پروژه شده بود ولی در زمان کنونی روند تکمیل این پروژه در جریان است.

حجم ترافیک در مسیر تبریز- اهر زیاد بوده به گونه‌ای که بالای ۲۰ هزار تردد سواری در روز ثبت شده و حتی در برخی از روزها از ۳۰ هزار نیز بالاتر می‌رود

وی با اشاره به اینکه زیرسازی چهار کیلومتر از قطعه دوم این پروژه به اتمام رسیده است، اظهار داشت: اجرای این پروژه بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

حجم ترافیک در مسیر تبریز- اهر زیاد بوده به گونه‌ای که بالای ۲۰ هزار تردد سواری در روز ثبت شده و حتی در برخی از روزها از ۳۰ هزار نیز بالاتر می‌رود؛ حال اینکه باید در جاده‌هایی با بار ترافیکی بیش از ۱۰ هزار، ظرفیت جاده افزایش یابد. امیدواریم هرچه زودتر شاهد افتتاح این پروژه مهم در آذربایجان شرقی باشیم.

کد خبر: ۸۹٬۲۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha