۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷
مصرف برق ۷ تا ۸ هزار مگاوات افزایش یافت
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی:

مصرف برق ۷ تا ۸ هزار مگاوات افزایش یافت

حائری، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: این روزها مصرف برق هفت تا هشت هزار مگاوات نسبت به زمان مشابه پارسال افزایش یافته است.

به گزارش بازار، همایون حائری  با اشاره به اینکه سال گرمی را شروع کردیم افزود: در فروردین و اردیبهشت ماه میانگین دمای وزنی مثبت چهار یا پنج درجه بود به همین دلیل استفاده از وسایل سرمایشی زودتر شروع شد و به دلیل خشکسالی چاه‌های آب کشاورزی نیز زودتر روشن شده است.

حائری گفت: باتوجه به کاهش نزولات آسمانی، حدود ۳ هزار تا ۳ هزار و ۲۰۰ مگاوات کاهش تولید برق از نیروگاه‌های برق آبی خواهیم داشت.

وی افزود: از پیک مصرف پارسال تا پیک امسال ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی جدید به حدی رسیده که پاسخگوی مصرف مشترکان جدید است، اما کمبود تولید نیروگاه‌های برق آبی را باید جبران کنیم.

حائری گفت: ۴۵ برنامه مدیریت مصرف علاوه بر برنامه‌های مدیریت مصرف هر ساله در نظر گرفته شده و به شرکت‌های توزیع و شرکت‌های برق منطقه‌ای نیز ابلاغ کردیم.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی افزود: امیدواریم با کمک مردم و دستگاه‌های اجرایی به خصوص استانداران تابستان را با کمترین مشکل سپری کنیم و این کمبود تولید را پوشش دهیم.

حائری گفت: پیش بینی می‌کنیم اوج مصرف بار در تابستان امسال به بیش از ۶۰ هزار مگاوات برسد.

کد خبر: ۸۹٬۱۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha