۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹
واردات ۸ هزار تُن گندم به خراسان شمالی
مدیر غله خراسان شمالی خبر داد

واردات ۸ هزار تُن گندم به خراسان شمالی

بجنورد- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی از واردات ۸ هزار تُن گندم با هدف ارتقای کیفیت نان از استان‌های جنوبی کشور به خراسان شمالی در سال جاری خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی خراسان شمالی؛ سید جلال موسوی با اشاره به‌پیش خرید شش هزار تُن گندم دیگر افزود: در صورت نیاز به تأمین گندم وارداتی در این زمینه برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری می‌شود.

وی با اشاره به آغاز خرید گندم از ۱۵ خرداد در استان نیز گفت: سیلوی بجنورد به‌عنوان نخستین مرکز خرید گندم در استان محصول آن دست از کشاورزانی را که در سامانه پهنه‌بندی کشاورزی نام‌نویسی کرده‌اند را خریداری می‌کند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی افزود: برداشت گندم‌های وارداتی با گندم‌های موجود در سیلوهای استان اختلاط و به مصرف می‌رسد.

موسوی خاطرنشان کرد: گندم تولیدی استان در سیلوهای استان موجود است و ذخیره به‌اندازه نیاز وجود دارد.

وی با اشاره به تأثیر کاهش بارندگی‌ها و پیش‌بینی کمبود تولید گندم در استان گفت: کاهش بارندگی و ضعف غلات سبب کاهش کیفیت دانه‌های گندم می‌شود از این‌رو در صورت کمبود، برای واردات بیشتر گندم اقدام می‌شود.

موسوی در بخش دیگر سخنان خود درباره خرید محصول گندم کاران استان اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری میزان تولید گندم در استان بسیار کاهش یابد و بر این اساس میزان خرید هم‌ دست کم تا ۳۰ درصد کاهش دارد.

کد خبر: ۸۹٬۱۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha