۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰
۱۵ پروژه تولیدی و صنایع تبدیلی در اردبیل به بهره‌برداری رسید
رئیس جهاد کشاورزی اردبیل:

۱۵ پروژه تولیدی و صنایع تبدیلی در اردبیل به بهره‌برداری رسید

اردبیل- نیکشاد، رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در سال گذشته پروژه‌های تولیدی و صنایع تبدیلی با اعتباری بالغ بر ۹۴ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

خلیل نیکشاد در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه سال گذشته پروژه‌های تولیدی و صنایع تبدیلی با اعتباری بالغ بر ۹۴ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است، گفت: پروژه‌های به بهره‌برداری رسیده شامل ۸ پروژه با اعتبار بالغ بر ۲۴۴ میلیارد ریال است که برای ۳۹ نفر بطور مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: عملیات اجرایی و کلنگ‌زنی هفت پروژه نیز جمعاً با برآورد اعتبار ۷۰۰ میلیارد ریال آغاز شده که با بهره‌برداری از این طرح‌ها نیز زمینه اشتغال برای ۶۸ نفر بطور مستقیم فراهم می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل ادامه داد: در بین پروژه‌های افتتاح شده در شهرستان اردبیل ۲ واحد مرغداری گوشتی جمعا با سرمایه‌گذاری ۴۹ میلیارد ریال و ظرفیت تولید سالانه ۲۵ هزار قطعه و میزان اشتغال سه نفر به طور مستقیم و یک واحد مرغداری تخمگذار با ظرفیت تولید ۳۰ هزار قطعه و اشتغالزایی چهار نفر به صورت مستقیم با سرمایه گذاری ۷۰ میلیارد ریال از محل آورده شخصی به بهره برداری رسید.

نیکشاد بیان کرد: شهرستان اردبیل یکی از شهرستان‌های فعال در صنعت مرغداری است که با تولید ۶.۳۲ درصد از گوشت سفید استان مقام اول را در سطح استان داراست و افتتاح واحدهای مرغداری یاد شده نیز در جهت رفع نیازهای مصرفی گوشت مرغ و تخم مرغ در این شهرستان بسیار موثر بوده و موجب رونق بیشتر تولید در منطقه می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از فعالیت‌های اکیپ‌های مبارزه با ملخ در شمال استان نیز خبر داد و گفت: این عملیات از ۲۰ فروردین ماه سال جاری در مراتع  شهرستانهای پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز آغاز و تاکنون بالغ بر ۴۵ هزار هکتار از مراتع و مناطق کانونی توسط اکیپ عملیات مورد بازدید قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ کانون فعال آفت نیز شناسایی شده و عملیات کانون کوبی از ۲۸ فروردین ماه با چهار دستگاه خودروی مجهز به سمپاش یو ال وی شروع و تا ۲۸ اردیبهشت ماه در سطحی بالغ بر ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار انجام شده و بدون وقفه همچنان ادامه دارد.

نیکشاد افزود: با توجه به وسعت مراتع و زمان ظهور فعالیت آفت و به خصوص فعال شدن پراکنده و متعدد کانونهای ملخ مراکشی و ایتالیایی به دنبال بارندگی اواسط اردیبهشت پیش‌بینی می‌شود، عملیات کانون‌کوبی تا اواسط خرداد ماه ادامه داشته باشد و سطح مبارزه به حدود ۲۰ هزار هکتار برسد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی اردبیل ادامه داد: علاوه بر چهار دستگاه خودرو مجهز به سمپاش یو ال وی تعداد سه دستگاه سمپاش توربو لاینز سوار شونده نیزه آماده داریم که در صورت لزوم با کرایه تراکتور بلافاصله به ناوگان عملیات اضافه خواهد شد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه با تلاش‌های بی‌وقفه اکیپ عملیات کانون‌های اصلی ملخ مراکشی شناسایی و عملیات کانون کوبی اجرا شده و از هر گونه رسیدن آفت به فاز پروازی و جابجائی و انتقال به مزارع زارعین به رغم همجواری با کانونهای آفت در اراضی واگذاری و شرایط بسیار دشوار کنترل آفت بدلیل همجواری و چسبیدن به کانون ها، جلوگیری به عمل خواهد آمد.

کد خبر: ۸۹٬۱۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha