۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷
تکمیل سدهای نیمه‌تمام اردبیل نیازمند ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار است
نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس:

تکمیل سدهای نیمه‌تمام اردبیل نیازمند ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار است

اردبیل- نظری‌خانقاه، نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس گفت: برای تکمیل ۳۰ سد کوچک و بزرگ استان اردبیل نیازمند ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار هستیم.

سیدغنی نظری‌خانقاه در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: برنامه‌ریزی در راستای اجرای طرح آبیاری نوین و جایگزینی به جای روش‌های سنتی یکی از برنامه‌های مهم در بخش کشاورزی استان است که قسمت عمده‌ای از اشتغال استان را نیز تشکیل می‌دهد.

وی تصریح کرد: ارائه تسهیلات بلاعوض برای اجرای آبیاری نوین از اهم مواردی است که در دو سال اخیر در استان اردبیل روند خوبی به خود گرفته و با سرعت مناسبی در حال اجرا است که امیدواریم با تلاش‌های صورت گرفته هر چه سریع‌تر شاهد بهره‌برداری و اتمام این طرح ها در اراضی کشاورزی سطح استان باشیم.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس بیان کرد: در حال حاضر عملیات اجرایی سدهای کشاورزی استان اردبیل با جدیت ادامه دارد که با تزریق اعتبارات درصدد هستیم تا سدهای نیمه‌تمام را در استان فعال کرده و با پیشرفت فیزیکی مناسبی به پیش ببریم که به همین منظور برای تکمیل ۳۰ سد کوچک و بزرگ استان اردبیل نیازمند ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار هستیم.

وی بیان کرد: با توجه به این که شهرستان‌های کوثر و خلخال با کمبود آب مواجه هستند نیاز است تا عملیات اجرایی سدهای نیمه‌تمام در این شهرستان‌ها متوقف شود تا با فعالیت‌ مجدد آن‌ها آب مورد نیاز روستائیان تأمین شود و مشکلات آنان در این زمینه برطرف شود.

نظری‌خانقاه گفت: در راستای اجرای اصلاح و مقاوم‌سازی باغات تاکنون در سطح استان اردبیل اقدامات بسیار خوبی انجام یافته است که بسیار حائز اهمیت است و به همین منظور درصدد هستیم تا در راستای حمایت از باغداران تدابیر ویژه‌ای را ارائه دهیم که تمهیدات و هماهنگی‌های لازم در این زمینه به عمل آمده است.

کد خبر: ۸۹٬۱۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha