۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲
۱۲۱ واحد مسکونی در زلزله خراسان شمالی کاملاً تخریب شدند
استاندار خراسان شمالی:

۱۲۱ واحد مسکونی در زلزله خراسان شمالی کاملاً تخریب شدند

بجنورد- استاندار خراسان شمالی گفت: زلزله ۵.۵ ریشتری ۲۷ اردیبهشت‌ماه در شهرستان جاجرم در خراسان شمالی، ۱۲۱ واحد مسکونی را کاملاً تخریب کرد.

به گزارش بازار؛ به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خراسان شمالی، محمدعلی شجاعی گفت: زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۵ ریشتری ساعت ۳.۳۴ دقیقه بامداد دیروز مناطقی از جنوب استان و شهر سن خواست و روستاهای اطراف را لرزاند و بافاصله دو ساعت زمین‌لرزه‌ای دیگر به قدرت ۵.۴ ریشتر در بخش‌های سنخواست و شوقان در شهرستان جاجرم به ثبت رسید.

وی افزود: خوشبختانه این زلزله‌ها خسارت جانی نداشت اما ۱۲۱ واحد مسکونی به‌طور کامل تخریب شدند و خسارت‌هایی به برخی از زیرساخت‌ها ازجمله آب و برق وارد شد که با حضور به‌موقع دستگاه‌های خدمات رسان مربوط مشکلات برطرف شد.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به خسارت‌های وارده به دامداری‌ها و تلفات دامی در زلزله‌های دیروز، افزود: در ساعات اولیه تیم‌های اکیپ ارزیابی هلال‌احمر و بنیاد مسکن انقلاب برای برآورد خسارت‌ها، توزیع چادر، مواد غذایی و سایر اقلام موردنیاز زلزله‌زدگان در مناطق حضور یافتند.

محمدعلی شجاعی گفت: سال گذشته با همکار ستاد فرمان امام (ره) تمامی منازل مسکونی در استان بیمه شدند و شرکت‌های بیمه برای ارزیابی وارد منطقه شده‌اند و ۲۵ میلیون تومان تسهیلات برای تعمیر و تأمین اثاثیه به زلزله‌زدگان پرداخت خواهد شد.

وی در بخش دیگر سخنان خود به بحث انتخابات اشاره داشت و افزود: در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی میزان مشارکت مردم استان ۱۵.۷ درصد بالاتر از میانگین کشوری و بر اساس اعلام مراجع رسمی خراسان شمالی کم تخلف ترین استان در این انتخابات بود.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در سفر پر خیروبرکت ایشان به استان که خراسان شمالی از فرهنگ غنی برخوردار است، گفت : ۴۳ درصد جمعیت استان روستانشین هستند و شوراهای اسلامی روستاها نقش بسیار زیادی به‌عنوان دولت‌های محلی در روستاها بر اساس قانون می‌توانند داشته باشند.

شجاعی در بخش پایانی سخنان خود از افزایش ۴ درصدی میزان ثبت‌نام‌ها در انتخابات شوراهای روستا در سال جاری در خراسان شمالی خبر داد.

کد خبر: ۸۹٬۰۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha