۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹
افتتاح ۷۰۲ پروژه مخابراتی در کردستان/ پهنای باند اینترنت ۲۰ گیگ افزایش یافت
مدیر مخابرات منطقه کردستان:

افتتاح ۷۰۲ پروژه مخابراتی در کردستان/ پهنای باند اینترنت ۲۰ گیگ افزایش یافت

سنندج- مدیر مخابرات منطقه کردستان از افتتاح و بهره برداری از ۷۰۲ پروژ مخابراتی در این استان طی سال ۱۳۹۹ خبر داد و گفت: در سال جاری نیز صدها پروژه دیگر افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، آزاد حکمت صبح سه‌شنبه در نشست با خبرنگاران کردستان که به مناسبت روز جهانی مخابرات و جامعه اطلاعاتی در محل دفتر وی برگزار شد، اظهار کرد: در سال ۹۹ در تمامی بخش های مخابراتی در کردستان ۷۰۲ پروژه به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به سرمایه گذاری های مخابرات در استان کردستان، افزود: در سال ۱۳۹۹ در مجموع در چهار بخش تلفن ثابت، اینترنت، موبایل و سیستم های انتقال هزار و ۴۱۲ میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: در بخش سیستم های مخابراتی در سال گذشته ۳۰۵ میلیارد ریال در بخش ثابت و ۱۰۷ میلیارد ریال در بخش سیار سرمایه گذاری صورت گرفته است.

وی گفت: در شرایط فعلی بیشترین نیاز مردم مربوط به بخش ارتباطات سیار است و به همین دلیل بیشترین سرمایه گذاری مخابرات کردستان در این بخش متمرکز شده است.

حکمت ادامه داد: در بخش فیبر نوری در استان کردستان در سال گذشته ۳۶ میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته است که بیشترین سرمایه گذاری مربوط به مناطق روستایی بوده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۲۲۳ کیلومتر فیبرنوری روستایی کردستان انجام شده است، اظهار کرد: در بخش شهری و بین شهری نیز در سال قبل ۳۴ کیلومتر فیبر نوری اجرا شده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان عنوان کرد: همچنین در بخش انتقال که یکی از زیرساخت های مهم در بخش مخابرات است، در سال قبل ۱۲۴ میلیارد ریال فعالیت و کار صورت گرفته است‌.

وی از سرمایه گذاری ۱۰۵ میلیارد ریالی در بخش سیستم های مخابراتی خبر داد و گفت: تنها در این بخش در یک سال ۲۷ هزار پورت و شماره در سطح استان به تکنولوژی روز تجهیز شده است و در این بخش ۶۷ مرکز روستایی در سراسر استان نیز به روزرسانی شده است‌.

حکمت یادآور شد: یکی از اولویت های شرکت مخابرات کردستان افزایش پهنای باند اینترنت است که در همین راستا در سال قبل ظرفیت پهنای باند استان ۲۰ گیگ افزایش پیدا کرده و به ۵۰ گیگ رسید.

وی با بیان اینکه شرکت مخابرات هیچ گونه وظیفه ای در راستای اینترنت روستایی ندارد، افزود: علیرغم این وضعیت ما در حال حاضر ۵۴۴ روستای کردستان را به اینترنت پرسرعت متصل کرده ایم.

مدیر مخابرات منطقه کردستان در پایان از همکاری و تعامل اصحاب رسانه تقدیر کرد و گفت: انتطار می رود در سایه این تعامل شاهد ارتقاء خدمت رسانی به مردم استان کردستان باشیم.

کد خبر: ۸۹٬۰۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha