۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۱
قرارداد مستأجران سه ساله می‌شود/ رکود بازار مسکن در اردبیل
عضو کمیسیون عمران مجلس:

قرارداد مستأجران سه ساله می‌شود/ رکود بازار مسکن در اردبیل

اردبیل- بدری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: طرحی در کمیسیون عمران مجلس در حال رسیدگی است تا قرارداد موجر و مستأجر به دلیل شرایط کرونایی تا سه سال قابل تمدید باشد.

صدیف بدری در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی در قالب این طرح موظف است تا در کنار تولید مسکن سالانه به میزان یک میلیون واحد مسکونی در کشور، شرایط مستأجران را نیز مورد رصد و نظارت دقیق قرار دهد.

وی دغدغه مستأجران را در شرایط کرونایی برای جابجایی و پایان وقت قرارداد اجاره‌ای یادآور شد و تصریح کرد: در گام اول قرار شده به مدت دو سال و در گام نهایی نیز قرارداد موجر و مستأجر به مدت سه سال به امضا رسیده و شرایط خوبی را برای مستأجران شاهد باشیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: هر چند بازار مسکن به ویژه در استان اردبیل از یک رکود و رخوت رنج می‌برد اما تعادل در بازار مسکن به شرایط باثباتی در تولید واحدهای مسکونی جدید منجر شده و خریداران امکان تهیه واحدهای مسکونی را به شکل آبرومند پیدا می‌کنند.

بدری به اجرای طرح تهیه و تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز برای تولید یک میلیون مسکن در کشور اشاره کرد و افزود: این طرح متفاوت از طرح اقدام ملی مسکن است که شرایط سختی را برای جوانان و زوجین به وجود آورده تا در آغاز زندگی با تأمین هزینه‌های گزاف روبه‌رو شوند.

وی خاطر نشان کرد: در استان اردبیل نیز فعالیت‌های خوبی در بحث طرح اقدام ملی مسکن آغاز شده اما کافی به نظر نمی‌رسد و باید شرایط سهلی را دولت در تهیه و تولید مسکن برای اقشار آسیب‌پذیر فراهم کند.

کد خبر: ۸۹٬۰۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha