۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۸
قرارداد ۳۰ میلیارد دلاری ایران با ایتالیا
وزیر امور خارجه عنوان کرد

قرارداد ۳۰ میلیارد دلاری ایران با ایتالیا

ظریف، وزیر امور خارجه پس از دیدار با همتای ایتالیایی خود گفت: شرکت‌های ایتالیایی علاقه فراوانی به سرمایه گذاری در کشورمان دارند و اکنون نیز قراردادهایی به ارزش ۳۰ میلیارد دلار با این کشور داریم.

به گزارش بازار، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان اظهار داشت: ایتالیا حضور بسیار گسترده‌ای در ایران داشته است و شرکت‌های ایتالیایی علاقه فراوانی به سرمایه گذاری در کشورمان دارند. هم اکنون نیز حدود ۳۰ میلیارد دلار قرارداد با این کشور داریم.

وی افزود: پیش از خروج آمریکا از برجام ایتالیا پنج میلیارد دلاراعتبار صرف کرده و لازم بود تا این امکانات بازسازی شود و برای دوران پسامذاکرات کنونی وین آمادگی برای بازگشت ایتالیا به عنوان شریک قدیمی ایران به صحنه اقتصاد کشورمان به طور مجدد فراهم شود، زیرا ایتالیایی‌ها کمتر از سایر کشورها ایران را ترک کردند و هنوز هم شرکت‌های ایتالیایی در کشور ما فعال هستند. در این زمینه گفتگوهای خوبی انجام شد و دی مایو نیز بر روی تعهدات خود تاکید کرد.

وی ادامه تصریح کرد: ما درباره مسائل منطقه‌ای بویژه فلسطین، افغانستان، عراق و همسایگان ایران در خلیج فارس وهمچنین مذاکرات برجام دیدگاه‌های ایران را با وزیر امور خارجه ایتالیا مطرح کردیم و به صورت مفصل در این خصوص گفتگوهای لازم را انجام دادیم. به نظرم برای شفاف سازی دیدگاه‌های جمهوری اسلامی برای یکی از مهمترین بازیگران اروپا در مجموع جلسه خوبی داشتیم.

کد خبر: ۸۸٬۹۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha