۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸
خسارت آفرینان بازار سرمایه محاکمه شوند| سال‌ها طول می‌کشد که اعتماد به بورس بازگردد
نماینده مردم تبریز در مجلس در گفتگو با بازار:

خسارت آفرینان بازار سرمایه محاکمه شوند| سال‌ها طول می‌کشد که اعتماد به بورس بازگردد

احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: باید ساز و کارهای بازار بورس به نحوی اصلاح شود که ما شاهد خارج شدن دولت از مناسبات این بازار باشیم. 

احمد علیرضا بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، درباره نجات بازار سرمایه اظهار داشت: در وهله اول باید ساز و کارهای بازار بورس به نحوی اصلاح شود که ما شاهد خارج شدن دولت از مناسبات این بازار باشیم. 

وی بیان کرد: یکی از عوامل اصلی سقوط بازار بورس آن است که دولت و در رأس آن وزیر امور اقتصادی و امور دارایی به عنوان رئیس شورای عالی بورس، یک دامنه نوسانی فراتر از میزان قانونی در این بازار ایجاد کردند و باعث شدند که رشد حبابی در بازار سرمایه به وجود آید. 

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به واسطه عملکرد بسیار ضعیف دولت و متولیان بازار بورس، مردم تا حد زیادی اعتماد خود را به این بازار از دست داده‌اند و سال‌ها طول می‌کشد که این اعتماد از دست رفته دوباره احیا شود. 

علیرضا بیگی اظهار داشت: مطالبه مردم ما آن است که حتماً قوه قضاییه، مجلس شورای اسلامی و دیگر متولیان با کسانی که بازار سرمایه را به این وضعیت رسانده‌اند، برخورد جدی کنند. حتی برخی از این افراد به جهت خسارت بسیار زیادی که به بازار بورس و سرمایه های مردم زده‌اند، باید محاکمه شوند. 

وی تاکید کرد: علاوه بر این، لازم است که اقدامی عاجل برای کمک به مال باختگان بازار سرمایه انجام شود تا اعتماد آنان به این بازار و سرمایه‌گذاری در آن، به مرور بازگردد.

کد خبر: ۸۸٬۹۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha