۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۸
۳۰۰ میلیارد تومان برای مهار سیل در اصفهان نیاز است/ درگیری۸۰ درصد اصفهان با خشکسالی شدید
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد

۳۰۰ میلیارد تومان برای مهار سیل در اصفهان نیاز است/ درگیری۸۰ درصد اصفهان با خشکسالی شدید

اصفهان- شیشه فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: برای ساماندهی سیل در استان اصفهان به ویژه در نواحی اولویت دار به ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه پیشگیری و کنترل سیل در مناطق خشک و نیمه خشک نیازمند برنامه‌ریزی جدی است، اظهار داشت: در این زمینه ایجاد مسیل‌ها، اجرای طرح‌های آبخیزداری و ایجاد سیل بندهای کوچک امری ضروری است.

وی با بیان اینکه بهره برداری از این پروژه‌ها نیازمند اعتبار است،‌ ابراز داشت: برای این امر از وزارت نیرو و جنگل‌ها و مراتع کشور به صورت ویژه درخواست اعتبار داشته‌ایم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه برای مهار سیل در مناطق اولویت دار استان اصفهان ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، اضافه کرد: طرح‌های پخش سیلاب و آبخیزداری باید در این زمینه اجرا شود.

بهره برداری از ۵۰ پروژه مهار سیل در اصفهان
وی با بیان اینکه طی پنج سال اخیر ۱۰۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در استان اصفهان هزینه شده است، تصریح کرد: این اعتبار منجر به بهره برداری از ۵۰ پروژه برای کنترل سیل شد.

شیشه فروش گفت: طرح‌های آبخیزداری با هدف تقویت سفره‌های زیرزمینی و پیشگیری از سیل اجرایی خواهد شد و مهم است در شرایط فعلی که ۸۰ درصد از استان اصفهان درگیر خشکسالی شدید است سازمان جنگل‌ها باید این اعتبار را هر چه زودتر به استان اختصاص دهد.

۳۰۰۰ کیلومتر رودخانه در اصفهان نیازمند ساماندهی است
وی با بیان اینکه سه هزار کیلومتر رودخانه در استان اصفهان نیازمند ساماندهی و لایروبی است، ادامه داد: باید هر چه زودتر این امر اجرایی شود تا بتوان از روان‌آب‌ها نهایت بهره برداری را داشته باشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان یک هزار کیلومتر ساماندهی رودخانه را در اولویت داریم، گفت: وزارت نیرو باید در این زمینه ورود کند.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد از شهرهای استان اصفهان طرح مطالعات ساماندهی آب‌های سطحی را تهیه کرده‌اند، گفت: این طرح تاکنون در ۴۰ شهر استان اجرایی شده است و سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باید در این زمینه با شهرداری‌ها همکاری کند.

شهرداری اصفهان نیازمند طرح جامع هدایت و جمع آوری آب‌های سطحی است
شیشه فروش با بیان اینکه شهرداری اصفهان نیازمند طرح جامع هدایت و جمع آوری آب‌های سطحی است، ادامه داد: در این زمینه شهرداری تفاهم‌نامه همکاری را با دانشگاه اصفهان داشته است.

وی با بیان اینکه بازگشت «مادی های» شهر اصفهان به کاربری قبلی خود در دستور کار شهرداری اصفهان قرار گرفته است، اضافه کرد: شهر اصفهان تاسیسات زیادی از جمله مترو، بزرگراه‌ها و جاده‌های زیادی دارد که مدیریت بحران آن در زمان بارش‌ها امری سخت است و ازاین رو برنامه‌ریزی برای جلوگیری از حوادث احتمالی در دستور کار قرار گرفته است.

کد خبر: ۸۸٬۹۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha