۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۶
جذب ۴۵ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه سامانه‌های نوین آبیاری در زنجان
رئیس جهاد کشاورزی زنجان اعلام کرد

جذب ۴۵ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه سامانه‌های نوین آبیاری در زنجان

زنجان- رئیس جهاد کشاورزی زنجان از اختصاص و جذب ۴۵ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه سامانه‌های نوین آبیاری در زمین‌های کشاورزی استان زنجان طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از جهاد کشاورزی زنجان، جواد تاراسی گفت: در بخش کشاورزی در این استان بیشترین حجم عملیات انجام اقدامات در راستای ارتقای بهره وری از آب و خاک است.

وی با تاکید بر اینکه از چند سال گذشته هیچ آب جدیدی برای زارعت و باغبانی از منابع آبی زیر زمینی استان برداشت نشده است، تصریح کرد: در مورد محدوده‌های کشت نیز سطح اراضی زراعی گسترش نیافته و عملیات بهره‌ ورانه افزایش یافته است.

رئیس جهاد کشاورزی زنجان از اختصاص و جذب ۴۵ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه سامانه‌های نوین آبیاری در زمین‌های کشاورزی استان در سال گذشته خبر داد و گفت: با تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های در دست اجرا وسعت زمین‌های کشاورزی مجهز به این سامانه‌ به ۶۰ هزار هکتار رسید.

تاراسی با اشاره به اینکه تجهیز ۲۵ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان به سامانه‌های نوین آبیاری از مصوبات سفر ریاست جمهوری در سال ۱۳۹۳ به زنجان بود، تاکید کرد: طی سال گذشته این مهم با تکمیل طرح‌های در دست اجرا به صورت ۱۰۰ درصد محقق شد.

وی با بیان اینکه تجهیز نزدیک به نیمی از اراضی کشاورزی استان به سامانه‌های نوین آبیاری در مدت فعالیت دولت در دست انجام است، گفت: از حدود ۱۸۰ هزار هکتار زمین‌های آبی استان اعم از زراعی و باغی، ۱۲۰ هزار هکتار مستعد تجهیز سامانه‌های نوین آبیاری هستند.

رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: این استان در زمینه اجرای طرح‌های مربوط به سامانه‌های نوین آبیاری از استان‎‌های پیشرو در کشور است. 

کد خبر: ۸۸٬۹۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha