۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷
آزادسازی ۶ هزار محدوده و معدن غیرفعال در ۳۱ استان کشور
سرپرست معاونت امور صنایع معدنی وزارت صمت اعلام کرد

آزادسازی ۶ هزار محدوده و معدن غیرفعال در ۳۱ استان کشور

کشاورز، سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت در آیین رونمایی از طرح آزادسازی شش‌هزار محدوده و معدن غیرفعال کشور از اجرای این طرح طی یک فرایند دومرحله ای خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، اسدالله کشاورز در این مراسم که با حضور وزیر صمت برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: در سالی که به تدبیر مقام معظم رهبری به سال تولید؛ پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نامگذاری شده است و براساس فرامین وزیر صنعت، معدن و تجارت، معادن و محدوده های حبس شده، غیر فعال و راکد شناسایی شد.

واگذاری معادن حبس شده از طریق مزایده به افراد دارای صلاحیت
وی ادامه داد: این محدوده ها و معادن را در قالب بسته‌های سرمایه‌گذاری برای مزایده عمومی در اختیار افراد دارای اهلیت و صلاحیت قرار خواهیم داد.

انجام فرآیند واگذاری به صورت کاملا الکترونیکی
سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت گفت: فرآیند واگذاری کاملا الکترونیکی و بدون حضور مراجعان و متقاضیان واگذاری در سطح کشور انجام می‌شود که این سیاست وزارت صمت در راستای سهولت انجام فرایندها و مزایده هاست.

محدوده های واگذار شده فاقد هر گونه معارض هستند
کشاورز در خصوص این محدوده ها و معادن نیز تصریح کرد: محدوده‌ها و معادنی که واگذار می‌شوند فاقد معارض دولتی و مردمی و بدون هیچگونه تعارض می‌باشند و برندگان به سهولت می‌توانند کار خود را در راستای فعالسازی به پیش ببرند.

انجام واگذاری طی فرایند دو مرحله ای در فاصله ۱۵ روزه
وی در خصوص فرآیندهای انجام این کار ادامه داد: واگذاری طی دو فرایند در فاصله ۱۵ روزه انجام می شود که در هر مرحله اول شانزده استان دسته‌بندی شده است.

سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت، افزود: از ۳۱ اردیبهشت تا ۱۳ خرداد گروه اول می‌توانند نسبت به مراجعه به سایت و ثبت نام اقدام کنند و در بازه زمانی ۱۳ خرداد تا ۲۷ خرداد نیز گروه دوم (۱۶ استان دیگر) می توانند این اقدام را انجام دهند.

کشاورز همچنین اضافه کرد: از حدود ۶ هزار معدن و محدوده ۳۳۰ محدوده و معدن متروکه، ۱۲۲۶ فقره دارای پروانه بهره برداری معدن و ۴۸۰ فقره دارای گواهی کشف است.

گفتنی است آیین طرح آزادسازی ۶۰۰۰ محدوده و معدن غیر فعال کشور با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، روسای سازمان‌های سمت استانی به صورت ویدئو کنفرانسی و تشکل‌های بخش خصوصی برگزار شد.

کد خبر: ۸۸٬۹۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha