۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸
ضرورت تأمین اعتبار برای خرید تجهیزات پزشکی در استان سمنان
معاون استاندار سمنان تأکید کرد:

ضرورت تأمین اعتبار برای خرید تجهیزات پزشکی در استان سمنان

سمنان – معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با تأکید بر لزوم تأمین اعتبار برای تهیه تجهیزات پزشکی گفت: شبکه توزیع اقلام بهداشتی در سطح استان ساماندهی می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، حشمت‌الله عسگری پیش از ظهر چهارشنبه در نشست کمیته پشتیبانی و تدارکات ستاد مقابله با کرونا در سمنان به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه شبکه توزیع اقلام بهداشتی ساماندهی می‌شود، اظهار داشت: تأمین اعتبار برای خرید تجهیزات پزشکی در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه نظام توزیع اقلام بهداشتی در کشور نیازمند بازنگری است، افزود: ۱۰ درصد از میزان تولیدات ماسک باید در استان سمنان مصرف شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با اشاره به ظرفیت ویژه مشاغل خانگی برای تولید ماسک خاطرنشان کرد: با بهره‌گیری از این ظرفیت می‌توان در راستای کمبود اقلام بهداشتی در استان سمنان گامی مؤثر برداشته شود.

عسگری با اشاره به اینکه شبکه توزیع اینترنتی ماسک به‌صورت خرد در دستور کار است، یادآور شد: نمی‌شود از آب، برق و گاز و دیگر زیرساخت‌ها برای تولید اقلام بهداشتی در استان استفاده کرد اما کالاهای تولیدی به دیگر نقاط کشور ارسال شود.

وی با اشاره به حجم ترددها به بانک‌ها و اماکن دولتی تأکید کرد: بسیاری از فرایندها در سیستم بانکی اکنون الکترونیکی شده است و تردد مردم به بخش‌های دولتی و بانک‌ها زیاد است و باید این روند هرچه سریع‌تر رفع شود.

معاون استاندار سمنان با انتقاد از روند توزیع اقلام بهداشتی در کشور بیان کرد: دانشگاه‌های استان و شرکت‌های دانش‌بنیان باید برای تأمین اقلام بهداشتی با رویکرد کارشناسی در این عرصه فعالیت کنند.

کد خبر: ۸٬۸۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha