۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵
ادامه روند افزایشی دما تا جمعه در اکثر نقاط کشور
سازمان هواشناسی اعلام کرد

ادامه روند افزایشی دما تا جمعه در اکثر نقاط کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان این که از امروز تا جمعه روند افزایشی دما در اکثر نقاط کشور ادامه خواهد داشت، از ورود سامانه بارشی جدید طی هفته آینده خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی، صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی به تشریح آخرین وضعیت جوی کشور پرداخت و گفت: از امروز تا جمعه روند افزایشی دما در اکثر نقاط کشور ادامه خواهد داشت.

ضیائیان با بیان این که تا پایان هفته پدیده آب و هوایی خاصی برای کشور پیش بینی نمی شود، افزود: در این مدت انباشت آلاینده‌ها را در تهران و سایر کلانشهرها خواهیم داشت که با توجه به کاهش تردهای درونشهری احتمال این که میزان آلاینده‌ها به شرایط اضطرار و ناسالم برای همه گروه ها برسد، کم است.

او با بیان این که چنانچه تردد خودروها افزایش پیدا کند احتمال رسیدن به شرایط ناسالم برای همه گروه ها وجود دارد، تصریح کرد: توصیه می شود به‌ ویژه، سالمندان، کودکان، بیماران تنفسی و قلبی و عروقی، از تردد غیرضروری در این مدت بپرهیزند و سایر اقدامات پیشگیرانه را نیز به کار گیرند.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید از هفته آینده به مناطق غرب و شمال غربی کشور خبر داد و گفت: این سامانه بارشی استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، کرمانشاه،   کردستان، لرستان، ایلام، همدان، چهار محال و بختیاری، مرکزی و نیز بخش هایی از استان قزوین و ارتفاعات تهران را در بر می گیرد.

وی ادامه داد: هفته آینده به شکل متناوب شاهد عبور سامانه های بارشی هستیم و بیشتر بارش‌ها در غرب کشور است.

ضیائیان افزود: در شهر تهران نیز ممکن است بارش های پراکنده ای داشته باشیم اما در ارتفاعات قطعا بارش را خواهیم داشت. روز گذشته بیشینه دمای تهران ۱۸ و کمینه آن ۷ درجه بالای صفر بوده است. امروز نیز پیش بینی می شود دمای هوای تهران در گرمترین ساعات به ۲۰ درجه و فردا نیز به ۲۱ درجه برسد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گرمترین و سردترین مراکز استان ها را این گونه برشمرد و گفت: شهرکرد با ۱۱ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان و اهواز با دمای ۳۰درجه بالای سفر گرمترین مرکز استان طی ۲۴  ساعت گذشته بوده‌اند.

کد خبر: ۸٬۸۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha