۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵
بجای سهام‌عدالت، پرونده «دخالت‌های دولت» باید بسته شود
سخنگوی کانون شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت:

بجای سهام‌عدالت، پرونده «دخالت‌های دولت» باید بسته شود

حیدری، سخنگوی کانون سرمایه گذاری استانی سهام عدالت در واکنش به این خبر مبنی بر بسته شدن پرونده سهام عدالت برای همیشه اظهار کرد: آنچه که باید بسته شود، پرونده دخالت‌های دولت در سهام عدالت است.

به گزارش بازار، اکبر حیدری سهام عدالت را به سیستمی زنده و پایدار تشبیه کرد که به گفته رهبری، به منظور افزایش ثروت خانوارهای ایرانی و بهره مندی ادامه دار و ماندگار آن ها از منافع این طرح، پایه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه دولت ها در طول اجرای طرح، دست از دخالت در امور سهام عدالت و واگذاری آن به مردم برنداشته اند و حتی در مقابل سیاست های ضد دخالتی، مقاومت کردند، افزود: مردم هنوز نمی توانند حقوق مالکانه و مدیریتی خود را اعمال کنند و از طرفی دولت بر برگزاری مجامع اصرار دارد.

به گفته حیدری دولت با ایجاد هلدینگ سهام عدالت، از اساس اقدامی غیرقانونی در امر واگذاری ها انجام داده است؛ خاصه بدنه پنهانی دولت که غیر مستقیم از سهام عدالت تغذیه و استفاده می کند.

سخنگوی کانون سرمایه گذاری استانی سهام عدالت تصریح کرد: دولت باید کار را به مردم واگذارد و آن ها می دانند که در ادامه، طرح سهام عدالت چگونه پیش رود.

حیدری معتقد است اگر طرح سهام عدالت در پایان ۹۵، به سهولت به مردم واگذار می شد، نیازی به ابلاغیه رهبری در امر آزادسازی هم نبود ولی دولت به صورت عمل کرده که امروز جای متهم و شاکی را تغییر داده است.

ضایع شدن پی در پی حقوق مردم
همچنین مهدی حاجی وند، کارشناس ارشد حوزه اقتصاد با بیان اینکه وقتی هدفی به سرانجام نرسد و با گذشت زمان فقط حواشی پیرامون آن بیشتر می گردد، باید پرونده آن مختومه گردد، گفت: تجربه شکست خورده کوپن سهام هم در کشورمان بسته شد.

وی با اشاره به تاخیر چهار ساله در آزادسازی سهام عدالت و ضایع شدن حق مردم افزود: وقتی کالایی قسطی خریده می شود، پس از اتمام اقساط باید اختیار فروش آن میسر گردد ولی این اتفاق برای سهام عدالت رخ نداد.

حاجی وند با بیان اینکه در طرح مذکور، شرکت های مختلف با سودهای متفاوت و ارزش های گوناگون مدام وارد سبد سهامداران می شوند و هیچ کسب اجازه ای از سازمان اتفاق نمی افتد، گفت: گره ها با گذشت زمان در سهام عدالت محکم تر می شود؛ خاصه آنکه سود سهام عدالت طی سه سال به موقع پرداخت شده است و در سال چهارم کسی پاسخگو نیست.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود، سهام عدالت را به نیروی کمکی برای تند شدن روند خصوصی سازی دانست و در عین حال گفت: سهام عدالت در عمل، مشغله های دولت را فربه تر کرد و گرفتاری های کشور را فزونی داد.

حاجی وند نوع نگاه دیگر مهمان برنامه را «ایده آلیستی» دانست و گفت: نه باید خود و نه مردم را سر کار بگذاریم و از طرفی اقتصاد کشور را نباید معطل موضوعی نظیر سهام عدالت کنیم؛ چون در این میان قانون اصل۴۴ به جا و درست است ولی بعد از ۲۰ سال هیچ یک از اهداف آن محقق نشده است.

کد خبر: ۸۸٬۸۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha