۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲
۳.۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری ایران در خدمات فنی و مهندسی و زیرساخت های افغانستان
مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور افغانستان مطرح کرد

۳.۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری ایران در خدمات فنی و مهندسی و زیرساخت های افغانستان

میرشفیع، مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور افغانستان از سرمایه گذاری ایران در افغانستان خبر داد.

به گزارش بازار، سید حسین میرشفیع با اشاره به سرمایه و استعداد های بالقوه افغانستان این کشور را صاحب ثروت بیان کرد و شرایط پیش آمده در داخل افغانستان را در چند دهه اخیر عامل عدم استفاده از این سرمایه ها دانست و گفت: با مذاکراتی که با مجموعه وزارتخانه های مرتبط در افغانستان انجام شده است مقرر گردید ایران در بخش زیرساخت ها به ویژه حمل و نقل و ساخت مسکن در این کشور سرمایه گذاری کند.

وی افزود: علاوه بر این در بخش معدن نیز توافقاتی صورت گرفت که هم از منابع بین المللی و هم از منابع تهاتر معدنی زیرساخت های مهم در این بخش توسط ایران اجرا شود. میرشفیعی اولویت های این همکاری ها را اجرای راه آهن هرات – مزارشریف و طرح جاده ای اطراف کابل در مسیرهای هرات و قندهار بیان کرد و گفت در حال حاضر مطالعات این طرح ها در حال انجام است.

وی از اعلام آمادگی بخش خصوصی برای همکاری در اجرای این طرح ها خبر داد و اظهار امیدواری کرد این طرح ها به تدریج و در مذاکرات پیش برود.

مشاور وزیر راه و شهرسازی ثبات نسبی امنیتی و خروج نیروهای خارجی از افغانستان را فرصت مناسب برای اجرای طرح های عمرانی بیان کرد و گفت: امیدواریم با فاصله زمانی مناسب مراحل اجرایی این طرح ها را پیش ببریم.

وی از استقبال مسئولان کشور افغانستان و جمهوری اسلامی ایران در خصوص ساخت مسکن در این کشور خبر داد و گفت: این موضوع فرصت مناسبی برای شرکت های مهندسی و بخش خصوصی جهت حضور در اجرای طرح های ساختمانی در کشور افغانستان است. میرشفیعی تصریح کرد در این خصوص نیز سازمان نظام مهندسی اعلام آمادگی کرده است تا دفتر مستقلی به این منظور در کشور افغانستان دایر کند.

کد خبر: ۸۸٬۸۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha