۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۶
استفاده از مازوت در نیروگاه شهید رجایی قزوین به صفر رسیده است
مدیرکل دفتر شهری استانداری قزوین:

استفاده از مازوت در نیروگاه شهید رجایی قزوین به صفر رسیده است

قزوین- صالحی، مدیرکل دفتر شهری استانداری قزوین گفت: در حال حاضر مصرف سوخت مازوت در نیروگاه شهید رجایی به صفر رسیده است اما در صورت کمبود تامین گاز اولویت با مصارف خانگی خواهد بود.

مصطفی صالحی، عصر امروز در حاشیه جلسه ستاد سوخت استان قزوین که با حضور مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد، به خبرنگار بازار گفت: یکی از مهم ترین دغدغه ها در استان قزوین در خصوص تامین انرژی استفاده از انرژی های نوین با کمترین میزان آلایندگی بوده است از همین روی همواره حساسیت و دغدغه خاصی در خصوص نوع سوخت نیروگاه مازوت در استان وجود داشته است.

وی گفت: طی چند سال گذشته با شیب ملایم ایجاد شده تغییر سوخت اصلی نیروگاه به سمت استفاده از گاز حرکت کرد و هم کانون ۱۰۰ درصد سوخت این نیروگاه با استفاده از گاز تامین می شود.

مدیرکل دفتر شهری استانداری قزوین بیان کرد: با این حال باید در نظر داشته باشیم که امسال میتواند سال سختی برای تامین انرژی در استان محسوب شود و با توجه به افزایش نیاز به برق و مشکلاتی که در این خصوص ایجاد شده است سوخت گاز مایع برای مصارف در روزهای خاص ذخیره سازی شود.

صالحی بیان کرد: در صورت احساس کمبود در خصوص تامین گاز شهری اولویت با مصارف خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی است و بر همین اساس نیروگاه نیز باید برای روزهای کمبود انرژی به فکر ذخیره سازی باشد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در استان قزوین نزدیک به ۱۲ هزار و ۷۰۰ خانوار روستایی از گاز مایع و نفت سفید استفاده میکنند که به دلیلی صعب العبور بودن مسیر امکان گازرسانی به این مناطق نبوده است.

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری قزوین گفت: تامین نفت مورد نیاز برای روستاهای صعب العبور و نفت کوره نیروگاه در دستور کار قرار گرفته است و  از این رو از خانوارهای مصرف کننده گاز مایع و نفت سفید درخواست داریم در سامانه سدف ثبت نام کنند.

کد خبر: ۸۸٬۷۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha