۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۵
افزایش ۷درصدی صادرات در یزد
مدیرکل گمرک یزد خبرداد؛

افزایش ۷درصدی صادرات در یزد

یزد- مدیرکل گمرک استان یزد با بیان اینکه صادرات استان یزد رشد هفت درصدی نسبت به سال قبل داشته است، گفت: واردات گمرک یزد در خدمت صنعت و صادرات است.

به گزارش بازار، محمدحسین سلمانی با بیان این که سال گذشته از نظر وزنی هفت درصد نسبت به سال قبل در صادرات رشد داشته‌ایم، گفت: سال گذشته بیش از سه میلیون و ۹۸ هزار تن کالا با رشد هفت درصد نسبت به سال قبل از آن، به ارزش بیش از ۷۷ هزار میلیارد ریال معادل ۳۸۰ میلیون و ۲۵۸ هزار دلار از گمرک یزد به خارج کشور صادر شده است.

وی عراق، افغانستان، سوریه، پاکستان، امارات متحده عربی، آذربایجان، عمان، ارمنستان، ترکیه، تایلند، قزاقستان و هند را عمده مقصد کالاهای صادراتی استان یزد عنوان کرد.

مدیرکل گمرک یزد، کاشی و سرامیک، هیدورکربن‌ها، شیشه‌های ساختمانی، ظروف شیشه‌ای، محصولات پتروشیمی و محصولات کشاروزی شامل انار دانه، پسته و مغز پسته را از دیگر کالاهای صادراتی استان برشمرد.

سلمانی ادامه داد: در این مدت ۵۶ هزار و ۷۳۰ تن کالا به ارزش بیش از ۱۹۳ میلیون و ۹۵۸ هزار دلار از گمرک یزد وارد کشور شده است.

وی با ارائه گزارشی از وضعیت واردات استان، ادامه داد: واردات یزد شامل مواد اولیه واحدهای تولیدی، قطعات یدکی و ماشین آلات خط تولید و صنعت بوده و در مجموع واردات گمرک استان در خدمت صنعت و صادرات است.

کد خبر: ۸۸٬۷۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha