۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۵
ابطال پروانه ۲ هزار و ۸۰ واحد صنفی در کرمان/ دولت از اصناف حمایت نکرد
به علت مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع کرونا؛

ابطال پروانه ۲ هزار و ۸۰ واحد صنفی در کرمان/ دولت از اصناف حمایت نکرد

کرمان- جعفری، رئیس اتاق اصناف  کرمان گفت: طی سال گذشته دو هزار و ۸۰ واحد صنفی به علت مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع کرونا ابطال پروانه کردند.

یوسف جعفری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: اصناف هیچ سهمی در رابطه با انتشار ویروس کرونا ندارند اما متاسفانه هر زمانی مشکلی ایجاد شده، اولین ترکش ها به سمت اصناف پرتاب شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته ستاد ملی کرونا اعلام کرد که ۵۰ درصد انتشار ویروس کرونا از دورهمی های خانوادگی، ۳۰ درصد از حمل و نقل و ۲۰ درصد از سایر موارد است.

جعفری با اشاره به اینکه سهم اصناف در زمینه شیوع ویروس کرونا بیشتر از یک الی دو درصد نیست، افزود: با این وجود هر زمان ستاد ملی یا استانی کرونا تصمیمی مبنی بر تعطیلی اصناف گرفته است، آنها تکمین کرده اند.

دولت از اصناف حمایت نکرد
وی با اشاره به درگیری ۱۴ ماهه اصناف با مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع کرونا اظهار کرد: متاسفانه از طرف دولت تا به امروز هیچ کمکی نشده است.

جعفری ادامه داد: دولت باید حداقل برای اصناف معافیت مالیتی در نظر می گرفت یا در خصوص واحدهای صنفی که کارگر بیمه ای دارند، سهم کارفرما را پرداخت می کرد تا  کارگران بیکار نشوند.

وی گفت: همچنین دولت می توانست اجاره واحدهای صنفی استیجاری را پرداخت کند یا به اصناف وام های بلندمدت کم بهره پرداخت می کرد اما متاسفانه با وجود نامه نگاری ها و پی گیری های فراوان تاکنون هیچ کاری در این زمینه انجام نشده است.

رئیس اتاق اصناف استان کرمان در خصوص تعطیلی اصناف بیان کرد: حدود یک هفته است که گروه دو بازگشایی شده اند و در حال حاضر فقط دو الی سه صنف تعطیل هستند.

اکثریت واحدهای صنفی کرمان موفق به دریافت وام نشده اند
وی گفت: طی ۱۴ ماه شیوع کرونا تالارها بسیار آسیب دیده اند و فقط چند ماه محدود توانستند با ظرفیت یک سوم کار کردند و در حال حاضر هم تعطیل هستند.

جعفری ادامه داد: از مسئولان می خواهیم با توجه به ضررهای اقتصادی شدید اصناف، تسهیلات مناسب در اختیارشان قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه طی سال گذشته دو هزار و ۸۰ واحد صنفی ابطال پروانه کردند، افزود: شاید معادل همین تعداد واحدها صنفی هم بدون مراجعه به صنف برای همیشه کرکره های را پایین کشیده و تطعیل کرده اند.

رئیس اصناف کرمان در خصوص اعطای تسهیلات کم بهره به اصناف بیان کرد: هنوز طی امسال هیچ وامی مصوب نشده است؛ سال گذشته یکسری تسهیلات در نظر گرفته شد اما کمتر از ۱۰ درصد اصناف موفق به اخذ وام شدند و عمدتا نتوانستند این وام ها را دریافت کنند.

کد خبر: ۸۸٬۷۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha