۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۳
بودجه‌های مالیاتی خلاف قانون مانع رونق تولید در اصفهان است
نماینده مردم نجف‌آباد:

بودجه‌های مالیاتی خلاف قانون مانع رونق تولید در اصفهان است

اصفهان- ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس گفت: بودجه‌های مالیاتی خلاف قانون از جدی ترین موانع رونق تولید در اصفهان است و مافیای مالیاتی در قالب‌های مختلف بر این مشکل می افزاید.

بازار؛ گروه استان ها: تا به امروز و طی چند سال گذشته که تاکید مقام معظم رهبری بر رونق تولید بوده، ایرادات و اشکالات این حوزه از سوی تولیدکنندگان بارها و بارها مطرح شده و متاسفانه چندان کار اساسی برای رفع آنها انجام نشده است.

عمده تولیدکنندگان از سنگ‌اندازی‌های بانک‌ها، بروکراسی موجود در اداره‌ها و مالیات‌های سنگین گلایه دارند چراکه تمام وقت و انرژی تولیدکننده به جای تمرکز بر تولید بر رفع این موانه متمرکز می شود به نوعی که حتی برخی تولیدکنندگان از ادامه مسیر منصرف ‌شوند. شاید بر همین مبناست که رفع موانع تولید در سال ۱۴۰۰ توسط رهبر انقلاب، شعار سال قرار گرفت و نمایندگان مجلس یازدهم نیز در کنار اصلاح بودجه سال ۱۴۰۰، قوانینی را در این راستا اصلاح کردند.

در این ارتباط نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: رفع این مشکلات نیاز به اصلاح ساختاری دارد و باید نظام اداری درگیر در کشور و کاغذبازی، موانع، قانون چک و غیره اصلاح شود و از سویی دیگر مشکلات کارخانه‌ها و صنعت‌گران مورد به مورد به مسئولان بازتاب داده شود.

ابوالفضل ابوترابی افزود: برای نمونه در فرمانداری نجف آباد «میز حمایت از صنعت» راه اندازی شده و با شخص معاون عمرانی فرمانداری تشکیل و مدیریت می‌شود و به تناسب مشکلاتی که به بنده ارائه می‌شود از مسئولان مربوطه برای رفع آن دعوت به عمل می‌آید.

نگاه کشور به استان اصفهان یک استان برخوردار است و بودجه‌های مالیاتی سنگین و خلاف قانون برای آن وضع می‌شود و ما انتظار داریم که استاندار و نظام مدیریتی استان به اداره مالیات در خصوص این مشکلات تذکر دهد

وضع مالیات بر فروشگاه‌ها و معافیت تولیدکنندگان
وی با اشاره به گلایه‌های تولیدکنندگان از اداره دارایی و مالیات که با وجود تعطیلی‌ها در شرایط کرونا بازهم بر تولیدکنندگان فشار وارد می‌کنند، تصریح کرد: نگاه کشور به اصفهان یک استان برخوردار است و بودجه‌های مالیاتی سنگین و خلاف قانون برای آن وضع می‌شود؛ ما انتظار داریم که استاندار و نظام مدیریتی استان به اداره مالیات در خصوص این مشکلات تذکر دهد.

وی اظهار کرد: اصلاح قانون مالیات برارزش افزوده اکنون به شورای نگهبان رسیده و با تصویب آن کل ساختار مالیاتی تغییر پیدا می‌کند و مالیات بر تولیدکنندگان در مرحله آخر قرار می‌گیرد؛ علاوه بر این مالیات در حال حاضر به صورت اظهار شخصی است و سپس مورد بررسی قرار می‌گیرد اما با اصلاح قانون به صورت تصادفی صحت اطلاعات مالیاتی و دارایی فرد بررسی و اگر شخص دروغ گفته باشد، مجازات مضاعفی بر مالیات وی اعمال می‌شود.

قانونی برای ساماندهی فروشگاه‌ها و جداسازی حساب تجاری و زندگی روزمره وجود دارد که اجرایی نشده است، فروشگاه‌ها با سقف مشخصی مالیات پرداخت و با رصد و کنترل آن امکان جابجایی پول دارند اما انتقال پول از حساب شخصی با سقف محدود و البته معاف از مالیات امکان‌پذیر  است

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مافیای مالیاتی افزایش پیدا کرده و کانالیزه شده است، گفت: قانونی برای ساماندهی فروشگاه‌ها و جداسازی حساب تجاری و زندگی روزمره وجود دارد که متاسفانه اجرایی نشده است. فروشگاه‌ها با سقف مشخصی مالیات پرداخت می‌کنند و با رصد و کنترل امکان جابجایی پول دارند؛ اما انتقال پول از حساب شخصی با سقف محدود و البته معاف از مالیات امکان‌پذیر شده است.

ابوترابی با بیان اینکه برای صندوق‌های فروشگاهی قانون مالیاتی وضع شده است، ادامه داد: رفع مشکلات زیرساختی دریافت این مالیاتها را وزیر اقتصاد باید پیگیری کند اما در این ۱۵ ماهه متاسفانه اجرایی نشده است و در این ارتباط در حال شکایت از وزیر هستیم.

اعلام تولیدکنندگان به عدم واردات کالاهای مشابه
نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس در خصوص واردات بی‌رویه و جلوگیری از این موضوع گفت: کمیسیونی در وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل شده که کالاهای تولیدشده در کشور با استانداردهای لازم و رفع نیاز کشور مطابقت داشته باشد، در این صورت واردات کالاهای مشابه ممنوع می‌شود.

وی افزود: سایتی در وزارت صمت وجود دارد که تولیدکنندگان می‌تواند با وجود این دو شرط در آن اعلام کنند و یا به من نامه بدهند تا به معاون وزیر صمت برای ممانعت کالاهای مشابه اطلاع دهم؛ آخرین مورد پیگیری شده واردات اتوبوس برقی بود که تحت عنوان کمیسیون حمایت از تولید داخل به این مسئله ورود پیدا کردیم.

وی افزود: شهرستان نجف آباد و تیران و کرون به تنهایی یک چهارم صنایع کوچک را در خود جای داده است و ۱۵ شهرک صنعتی در این دو شهرستان وجود دارد و در حال حاضر جایی برای وسعت ندارد تا زمین در اختیار صنعت‌گران قرار دهیم؛ البته ابتکاری در دستور کار است که سه صنعت خصوصی در شهرستان ایجاد شود تا مشکلات در این زمینه رفع شود.

کد خبر: ۸۸٬۷۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha