۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸
ورود ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به بخش بیمه محصولات زراعی و غلات در آذربایجان شرقی
مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی خبرداد؛

ورود ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به بخش بیمه محصولات زراعی و غلات در آذربایجان شرقی

تبریز- تبریزی، مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی از ورود ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به بخش بیمه محصولات زراعی و غلات در این استان خبر داد.

علی تبریزی امروز یک شنبه در حاشیه جلسه مخاطرات بخش کشاورزی اهر در گفتگو با خبرنگار بازار از ورود ستاد اجرایی فرمان امام راحل به بخش بیمه محصولات زراعی و غلات در ۶ استان کشور و آذربایجان شرقی خبر داد و اظهار داشت: ستاد اجرایی فرمان امام راحل در ۶ استان کشور ۷۰ درصد سهم حق بیمه بیمه‌گذاران اراضی دیم کشاورزی در تولید گندم، جو و غلات را پرداخت می‌کند و در شهرستان اهر نزدیک به ۱۲۰۰۰ هکتار از اراضی دیم توسط ستاد اجرایی فرمان اما راحل تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی درآمده است.

وی بابیان اینکه وقوع بلایای طبیعی و حوادث غیرمترقبه در آذربایجان شرقی، موجب بالارفتن ضریب خطرپذیری بخش کشاورزی در این استان شده است، یادآور شد: دلیل تاخیر در پرداخت غرامت باغداران و کشاورزان آذربایجان شرقی؛ پروسه طولانی مراحل اداری بین صندوق بیمه استان و پایتخت است.

وی با اشاره به اینکه بیمه مرکزی محصولات کشاورزی بنابر گزارش غیرواقعی بازرس از خسارت بر باغات و اراضی کشاورزی اهر تحت تاثیر قرار گرفته بود، افزود: سال گذشته به دلیل نبود متصدی در معاونت صندوق بیمه محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی؛ نتوانسته بودیم از حق کشاورزان دفاع کنیم و چون بازرس با وجود خسارت گفته بود که به باغات اهر خسارت وارد نشده، به زور توانستیم ۲۰ درصد خسارت وارده به کشاورزان اهری را از بیمه محصولات کشاورزی محقق کنیم.

وی از بیمه محصولات کشاورزی ۱۷۰۰۰ هکتار اراضی زارعی شهرستان اهر توسط کشاورزان در سال‌جاری خبر داد، گفت: همچنین در سال‌جاری ۵۴۰۱ هکتار از باغات سیب شهرستان اهر تحت پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی درآمده است که در مقایسه با ۳ سال گذشته باغداران اهری بیمه محصولات باغی را به میزان ۱۲۷۰ هکتار کاهش داده‌اند.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی از پرداخت ۲۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان غرامت خسارت حوادث غیرمترقبه به باغداران و کشاورزان اهری طی ۲ سال گذشته در شهرستان اهر خبر داد، اضافه کرد: عمده غرامت پرداخت شده مربوط به باغات شهرستان اهر بوده است.

تبریزی تصریح کرد: صندوق بیمه محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی غرامت ۵۱ درصد باغداران اهری که محصولات کشاورزی خود را بیمه کرده بودند پرداخت نموده است، در حالی که ریسک خطر بخش کشاورزی در حوزه بیمه محصولات کشاورزی بسیار بالا است.

کد خبر: ۸۸٬۶۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha