۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰
بررسی طرح نظارت دیوان محاسبات بر بودجه شهرداری‌ها در مجلس
نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه مجلس خبر داد

بررسی طرح نظارت دیوان محاسبات بر بودجه شهرداری‌ها در مجلس

میرتاج‌الدینی، نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: بودجه تخصیصی به شهرداری مراکز استان‌ها بسیار بالاتر از بودجه استانداری‌هاست، در صورتی که بر نحوه هزینه‌کرد آن هیچ نظارتی انجام نمی‌شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با اشاره به بررسی طرح اصلاح موادی از قانون دیوان محاسبات کشور در این کمیسیون گفت: برخی نهادهای عمومی مانند شهرداری‌ها با وجود برخورداری از بودجه بالای عمومی تحت اشراف نظارتی و رسیدگی توسط دیوان محاسبات قرار ندارند.

وی ادامه داد: بودجه عمومی و تخصیص یافته به شهرداری مراکز استان‌ها بسیار بالاتر از بودجه استانداری‌هاست، در صورتی که بر نحوه هزینه‌کرد این بودجه هیچ نظارتی انجام نمی‌شود.  

میرتاج‌الدینی تصریح کرد: نمایندگان براین اساس به موجب یک طرح اصلاحیه پیشنهاد داده‌اند که بودجه شهرداری‌ها هم مانند بودجه شرکت‌ها و دستگاه‌های دولتی مورد رسیدگی دیوان محاسبات قرار بگیرد. این طرح با نظر کارشناسان و همچنین موافقت دیوان محاسبات تدوین شده و قرار است، امروز در دستور کار کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات قرار بگیرد.

کد خبر: ۸۸٬۶۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha