۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۸
سرمایه مردم خراسان جنوبی به سمت تولید هدایت شود/لزوم افزایش ریسک سرمایه گذاری
استاندار خراسان‌جنوبی در گفتگو با بازار:

سرمایه مردم خراسان جنوبی به سمت تولید هدایت شود/لزوم افزایش ریسک سرمایه گذاری

بیرجند- استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مردم استان در حوزه سرمایه گذاری ریسک پذیر نیستند، گفت: سرمایه مردم به سمت تولید هدایت شود.

حمید ملانوری در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهارکرد: در خراسان‌جنوبی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری دارد، اما مسئله این است که تاکنون این پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها به سرمایه گذاران به اندازه کافی معرفی نشده است.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در وهله اول باید به سمت معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در خراسان‌جنوبی برویم، بیان‌کرد: در حوزه سرمایه‌گذاری نیز برای ما اولویت سرمایه گذاری توسط مردم بومی استان هستند.

ملانوری با اشاره به اینکه سرمایه‌های مردم خراسان‌جنوبی باید به سمت تولید برود، ادامه‌داد: با مطالعه اندکی می‌توان دریافت که خراسان‌جنوبی از نظر ذخایر معدنی، کشاورزی، موقعیت جغرافیایی و امنیت سرمایه‌گذاری برای علاقه مندان به سرمایه‌گذاری بسیار مطلوب است.

وی گفت: ما در ستاد توسعه خاوران نیز به دنبال معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذاران هستیم.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه یکی از موانع پیش روی سرمایه‌گذاران بحث استعلام‌های اداری و طولانی شدن فرایند آن است، ادامه‌داد: برای رفع این مانع ما در ستاد خاوران برای طرح‌های سرمایه‌گذاری استعلام‌های بی نام آماده می‌کنیم تا سرمایه‌گذار در صورت ورود معطل این موضوع نشود و کار او سرعت گیرد.

ملانوری با اشاره به اینکه به نظر من یکی از مهمترین چالش‌ها در خراسان‌جنوبی این است که نگاه توسعه‌ای را کمتر می‌توانیم بیابیم، یادآورشد: متأسفانه در استان ریسک و جرأت سرمایه‌گذاری وجود ندارد.

وی با بیان اینکه براساس آمار و گزارش‌ها میزان سرمایه‌گذاری مردم  خراسان جنوبی بسیار پایین است، گفت: این موضوع به پایین بودن تمکن مالی برنمی‌گردد چرا که گاهی تمکن مالی نیز در بین افراد وجود دارد ولی ریسک سرمایه‌گذاری وجود ندارد.

کد خبر: ۸۸٬۶۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha